barracudabarry Skrevet 26. november 2005 Rapporter Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Har nylig installert xp pro på min maskin, men å boote uten cd i er helt umulig. Har prøvd å endre rekkefølgen på boot devices i bios, har kjørt både fixboot og fixmbr fra gjennoprettingskonsollen. Har formatert disken på nytt og prøvd å installere igjen uten hell. Så nå holder jeg på å gå fra vettet her! Noen som kan hjelpe?! Forsåvidt har jeg ikke floppy så den løsningen blir uaktuell Takk på forhånd Endret 27. november 2005 av barracudabarry Lenke til kommentar
Authority Skrevet 26. november 2005 Rapporter Del Skrevet 26. november 2005 Har du scsi kontroller, raid eller annet utstyr som trenger driver installert før du får tilgang til harddiskene? Lenke til kommentar
barracudabarry Skrevet 26. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. november 2005 Ja, kjører raid oppsett og drivere er installert for denne. Har du scsi kontroller, raid eller annet utstyr som trenger driver installert før du får tilgang til harddiskene? 5208746[/snapback] Lenke til kommentar
Authority Skrevet 26. november 2005 Rapporter Del Skrevet 26. november 2005 Da lukter det feil i oppsettet enten av biosen din, eller av raid-driverne dine. Når maskinen starter, er den nødt til å laste raid-drivere dersom du har raid for å i det hele tatt finne harddisken din. Prøv å oppdatere biosen din, raid-driverne dine og installer på nytt. Lykke til! Lenke til kommentar
barracudabarry Skrevet 27. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. november 2005 Fant feilen! Jumperne på begge harddiskene var satt på Slave, jeg satt korrekt på henholdsvis master og slave, problemet løst! uff, for en tåpelig feil.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå