Gå til innhold

Geforce4 TI*?

inaktiv000

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg får snart en LCD skjerm, i tillegg til CRT'en jeg har nå. LCD skjermen vil bruke DVI, CRT'en bruker VGA og jeg trenger mulighet til TV-out. Jeg har sett litt på kortene til komplett, og det virker som om alle GF4 TI* kortene har VGA, DVI og TV-out. Det må være mulig å bruke dual-funksjoner (to skjermer samtidig). Støynivå er også viktig.

Kan noen anbefale et kort? Har sett på disse:

Abit AGP Siluro Geforce4 Ti4200

Asus V8420 GeForce4 Ti4200

Creative 3DBlaster GeForce4 Ti4200

Gainward AGP GeForce4 Ti4200

MSI AGP GeForce4 Ti4200

Kortet må ikke være for dyrt. Ser også at disse kortene har 64MB ram, holder det? Jeg bruker ikke maskinen noe særlig til spill osv, men det må gå an å spille enkelte nyere spill (har fra før duron 600/voodoo3 3000).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir kanskje mer synsing enn fakta, men jeg ville nok ha gått for Gainward eller Asus. Har selv Asus Ti4400 og er meget godt fornøyd med det, både på ytelse og pris. Gainward er vel det kortet som er best til overklokking, ihvertfall hvis du kjøper med Golden Sample RAM, men Gainward er vel også dyrest.

Du bør visstnok styre klar av MSI pga. bråkete vifte(hvis støy er en faktor da).

64MB RAM holder nok i massevis til de fleste av dagens spill, men stadig flere titler gjør seg nytte av 128MB(Bl.a. Jedi Knight 2 har jeg blitt fortalt), så du vil nok merke det på ytelsen ettersom spill utvikler seg. Men hvis du ikke planlegger å kjøre Doom 3 i max oppløsning så vil 64MB holde en stund.

Lenke til kommentar

Ok :smile: Kom forresten på en ting, vil to skjermer kunne brukes i de fleste spill?

Overklokking er ikke særlig viktig for meg, da er heller pris i forhold til ytelse slik som kortet er viktigere. Regner uansett med at disse kortene er en god del bedre enn voodoo'en min;)

En annen ting er jo drivere.. er det GeForce som lager disse, eller er dette opp til den enkelte produsent? Jeg vil ikke ha kort fra en produsent som plutselig kan slutte å støtte kortet/oppdatere drivere osv (*kremt 3dfx kremt* :smile:)

Hva som følger med i pakken har også litt å si (spill, kabler osv)

[ Denne Melding var redigert av: cecolon på 2002-08-31 12:37 ]

Lenke til kommentar

Drivere trenger du IKKE å bekymre seg for. Geforce brikkene lages av Nvidia som alltid slipper egne referansedrivere - så selv om det selskapet du kjøper kort av mot formodning skulle gå konk spiller det ingen trille.

Har ikke selv prøvd to skjermer i spill - men har prøvd å kjøre spill på tilkoblet TV mens jeg har surfet/sjekket mail osv på PC skjermen. Dette fungerer upåklagelig. Men om man kan få et spill til å fylle begge skjermene aner jeg ikke.

Når det gjelder innhold i pakken bør du nok surfe innom hjemmsidene til produsentene å ta deg en titt. Mye variert de sender med...

I mitt tilfelle var det ikke med så mye bra - drivere, dvd spiller, tre dårlige spill og to overganger for TV/DVI påkobling. Men bevares - det er jo kortet man er ute etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...