Tha_Zaynt Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Billig Våre billigste abonnement fåes kun på tele2.no Prisgaranti mot Telenor Ingen fordyrende mellomledd Tele2 reklamerer på hjemmesidene om at de har prisgaranti mot telenor, dette var en av grunnene til at jeg valgte de som min ADSL leverandør. Men slik det er nå er faktisk Telenor billigere enn Tele2. Har de da lov til å fortsatt reklamere for dette? Noen som vet om Tele2 har planer å gjøre noe med dette? Hvis ikke foreslår jeg at alle Tele2 kunder bør sende innn en klage. ADSL 1Mb: 1024/200 kbps 325 kr ADSL 2Mb: 2048/300 kbps 379 kr ADSL 3MB: 3000/360 kbps 429 kr ADSL 4MB: 4000/400 kbps 469 kr Mini 700/160 kbps 299 kr Basis 1500/300 kbps 349 kr Pluss 3000/350 kbps 419kr Ekstra 6000/500 kbps 499kr Endret 26. november 2005 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Tele2 kommer nok til å sette ned prisene. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 La nå også merke til at Nextgentel også har senket prisene på alle sine ADSL produkt. Nextgentel: 2200/450 348 kr Tele2: 2048/300 379kr Dette har ingenting med prisgarantien mot telenor å gjøre, men viser bare hvor mye dyrere Tele2 er i forhold til andre ADSL levenrandører for tiden. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Tele2 pleier å være raske til å sette ned når telenor gjør det. Tidligere så har det bare vært snakk om timer etter at t/n satte ned prisen. De andre ISPene må jo bare følge på, så det er positivt! Lenke til kommentar
pine Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 At telenor har satt ned prisene i en pressemelding betyr ikke at alt skal skje umiddlerbart. Syting er kjedelig. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 At telenor har satt ned prisene i en pressemelding betyr ikke at alt skal skje umiddlerbart. Syting er kjedelig. 5210773[/snapback] De er satt ned, kunder som bestiller adsl nå får ny hastighet og Telenor har allerede begynnt å flytte over kunder til de nye hastighetene... Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Jeg har allerede sendt mail til Tele kundeservice og gjort dem oppmerksom på dette forholdet. Når/hvis jeg får svar skal jeg komme tilbake og poste responsen. Lenke til kommentar
pine Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 De er satt ned, kunder som bestiller adsl nå får ny hastighet og Telenor har allerede begynnt å flytte over kunder til de nye hastighetene... 5210781[/snapback] Yeah right, de er ikke engang ferdig med den siste oppgraderingen. Og når 6mbit linjer blir levert på sentraler som er 3mbit i backbone, daaa, ehehe sier jeg bare Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 13. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2005 (endret) Jeg fikk svar på mail etter ca. en uke fra tele2. Har vært borte så har ikke hatt mulighet til å opppdatere før nå. Svaret jeg fikk var ett ganske standard svar der det sto at det stemmer at de har denne prisgarantien mot telenor og at de skulle sette ned prisene deretter, men fordi de måtte oppdatere prislister osv. kom det til å ta litt tid. De kunne ikke forutse hva konkurrentene kunne foreta seg het det i mailen jeg fikk. Jeg synes det var en dårlig unnskyldning ettersom det tok 3 uker før de nye prisene ble presentert. Men nå har de nye prislistene altså kommet og jeg kan ikke si at jeg er imponert. Den eneste forandringen jeg kan se er at de har tatt bort 2MB fra prislisten og satt ned prisen på 3MB og ADSL small noe. Og dette tilbudet gjelder kun for nye kunder, resten må vente inntil mars 2006 for å få oppgradert hastighet (og pris). For hos tele2 er det faktisk ikke slik at de opererer med hastighetsendring, men de operer med prisendring. Det betyr i praksis at man må betale litt ekstra (i mitt tilfelle 10kr) i måneden for å få oppgradert til neste hastighetsnivå, eller velge samme abbonement og få redusert pris. Jeg mener at dette er en usedvanlig dårlig måte å gjøre det på fordi kundene må betale litt ekstra for å komme opp på neste hastighetsniva hver gang de "oppgraderer" linjene sine. Kundene blir dermed "lurt" med til neste nivå, for det er jo bare litt økning i månedsprisen (sist gang de "oppgraderte" måtte jeg betale 29kr mer i måneden for å komme på neste nivå). Dessuten må man vente i opptil 3 måneder på å få oppgradert linjen sin selv om man velger å betale litt ekstra hver måned, noe synes jeg er helt uakseptabelt. Alt i alt synes jeg det var et elendig tilbud Tele2 kom med og jeg vurderer sterkt å bytte leverandør. Det eneste som stopper meg er at jeg ikke er sikker på hvor mye av bindingstiden som er igjen. Jeg fikk Tele2 ADSL i Oktober 2004, men jeg tror bindingstiden ble fornyet ved forrige hastighetsendring i mars 2005. Endret 13. desember 2005 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg mener at dette er en usedvanlig dårlig måte å gjøre det på fordi kundene må betale litt ekstra for å komme opp på neste hastighetsniva hver gang de "oppgraderer" linjene sine. Vi snakker jo tross alt om Tele2 :!: :!: Bytt hvis du ikke er fornøyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå