Delvis Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Fikk med meg at hun var "språkforsker" , men hvem er hun? Hun virket hvertfall temmelig teit til å være så påståelig. Burde fått noen bedre motargumenter .. Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 hmm...jeg syns det hun kom med virket ganske sannsynlig jeg. når var hun teit? Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Hun var blond. Simple as that. Neida, synes det var interresant, jeg. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Jeg syns hun sa mye interessant, jeg. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Feks: Ikke for mye av "det gode" , , vel det kan diskuteres Han med "blond" treffer litt spikern på hodet .. hun var liksom litt i overkant ung og pen til å si det hun gjorde ..på den måten hun gjorde:hm: - det mangler/krever en salgs avklaring .. for å si det sånn. Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 skjønner ikke helt hva du vil fram til... hun sa f.eks at banning har rot i religion, kjønnsorgan eller avføring. ser ikke noe dumt med det jeg Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 skjønner ikke helt hva du vil fram til... hun sa f.eks at banning har rot i religion, kjønnsorgan eller avføring. ser ikke noe dumt med det jeg 5213352[/snapback] Hun sa vel ikke at det var noe dumt i det, men heller at ved å se hvilke av disse som var mest brukt av disse i forskjellige kulturer sa litt om kulturen. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hvorfor skal man dra inn utseende? Hvis en dame er pen, kan hun ikke ha en jobb som språkforsker? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Hvorfor skal man dra inn utseende? Hvis en dame er pen, kan hun ikke ha en jobb som språkforsker? 5214101[/snapback] Jo selvfølgelig, men hun burde kanskje passe munnen litt på tv. Den måten hun nevnte eksempler på de verste ordene, var ikke så bra. Det skinte igjennom at hun syntes det var tøft å si dem, og forheliget ordene (mente det var bra) Barn og ungdom ser sikkert på disse programmene, og får negativ inspirasjon av den måten hun framsto på Et utdrag fra boken Selv om banning offisielt er fordømt som«ukorrekt» språkbruk, har den likevel sine positive sider, det man gjerne kaller «skjult prestisje ». Det er kvaliteter som mange setter høyt. Tøffe gutter og jenter banner gjerne mye, og de aller tøffeste banner aller mest. For dem er sosial banning en identitetsmarkør, som de bruker sammen med andre språklige og ikke-språklige elementer for å vise hvem de er (eller ønsker å være). "Positive kvaliteter"? vel vel Lenke til kommentar
fudun Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Tror dere missa poenget fullstendig. Hun snakket helt vanlig om helt vanlige ord, som tilfeldigvis er tabu i vår kultur. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Likte "nesten banningen" som hun kalte det: Twisten med 'Annen i ellevte' i steden for 'Faen i Helvete' var uslåelig. :!: Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hvorfor skal man dra inn utseende? Hvis en dame er pen, kan hun ikke ha en jobb som språkforsker? 5214101[/snapback] Jo selvfølgelig, men hun burde kanskje passe munnen litt på tv. Den måten hun nevnte eksempler på de verste ordene, var ikke så bra. Det skinte igjennom at hun syntes det var tøft å si dem, og forheliget ordene (mente det var bra) Barn og ungdom ser sikkert på disse programmene, og får negativ inspirasjon av den måten hun framsto på eehhh..NEI..der tar du helt feil. De diskuterte bare bruken og opprinnelsen til en del av de norske banneordene. Tok for seg tabuer og sammenlignet med andre land (som f.eks Sverige). Dessuten tviler jeg sterk på at barn og ungdom får negativ inspirasjon av dette. De vil faktisk bli litt mer klokere får vite historien til banneordene. Ikke noe galt med det. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Nidhogg: Enig, synes hun gjorde det på en relativt saklig, men allikevel humoristisk måte. Virker nesten som du groenn nærmest bestemte deg for å "mislike" henne fordi hun var "blond og pen", og ikke som den språkforskeren folk flest ser for seg - nemlig gammel og grå med mer mellom beina. Og hun var da på et underholdningprogram, ikke et språkseminar Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) som den språkforskeren folk flest ser for seg - nemlig gammel og grå med mer mellom beina. 5215137[/snapback] "- I fucked my grandmother in the facES...Ikke sant?" men fra spøk til revolver: Det kan jo hende at noen av de yngre som såg på programmet lærte seg et par nye banneord, men hva så? ser ikke noe galt i det jeg ivertfall Endret 27. november 2005 av Nidhogg Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 men fra spøk til revolver:Det kan jo hende at noen av de yngre som såg på programmet lærte seg et par nye banneord, men hva så? ser ikke noe galt i det jeg ivertfall 5215163[/snapback] Hvor mange "yngre" ser på Skavland? Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 men fra spøk til revolver:Det kan jo hende at noen av de yngre som såg på programmet lærte seg et par nye banneord, men hva så? ser ikke noe galt i det jeg ivertfall 5215163[/snapback] Hvor mange "yngre" ser på Skavland? 5215222[/snapback] veldig mange ifølge groenn Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Vel, det hadde jo gått an å si ordene med et litt fordømmende tilsnitt, hun forherliget dem jo og sier rett ut at det er bra? eller sagt bare noen milde utgaver og lagt til "..og de sterkere vi alle kjenner " .. for alle vet jo om de ordene, behøver jo ikke belæres om de ( med mindre det altså var hensikten å nettopp gjøre det overfor de yngre) Noen som forresten vet hva film de snakket om der, som var kommet til Norge? Vi fikk sett et lite klipp fra den, men det var bare "søndagskoleversjonen" sa de Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 jeg skjønner fortsatt ikke hva du mener er så galt... filmen heter The Aristocrates Lenke til kommentar
smetho Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 De snakker nå om banneord, det er bare ord. Er det så farlig å si dem? Tror nok "barn" enten har hørt dem før, eller kommer til å høre dem snarlig uansett - akkurat som vi gjorde, og foreldrene før oss. Ingen dauer av slik. Synes en komiker sa det bra (dog om sex): "Like it was our generation that invented the blowjob " Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå