Cucumber Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Ja, jeg kommer tilbake og maser om hjelp igjen. Har 1000/200 fra telenor router nettverkskort ..og masse annet. Uansett, her er problemet: nettet går ned i tide og utide. Uansett om jeg spiller, surfer, idler osv. Hver gang må jeg restarte routern for at nettet skal komme opp igjen. Hva kan problemet være? Noen router-drivere som mangler? Feil innstillinger? På forhånd takk Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Kan du prøve å pinge noen minutter uten belastning og se hva som skjer? ( ping vg.no -t ) Har du trådløs eller kablet nettverk? Evt signalstyrke på trådløst? Oppdatere til siste drivere fra leverandørens nettsider er ikke dumt heller Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) slettet...... dobbelpost Endret 26. november 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Trådløst nettverk. Og jeg får utmerket/veldig bra signalstyrke. Jeg lastet ned såkalt firmware (drivere?) Den kom i .trx format, og jeg tenker noe sånt som "hva i h*****?". Må jeg logge på routern og installere fila derfra? Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Og for å presisere det, når internetten er oppe så er den oppe 100%. Og det virker ikke som at den går ned pga for mye belastning på linja, det er egentlig helt random. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Har akkurat samme problemet, dog med annen router og nettverkskort, og etter en samtale med kundesupporten til Telenor fant den hyggelige damen ut at vi trengte et nytt modem. Venter fortsatt på at det skal ramle ned i postkassa, men skal si i fra om det fikser problemet. Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Kosta det noe? Den nye boksen altså. Endret 26. november 2005 av Cucumber Lenke til kommentar
tropic Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 kundesupporten til Telenor fant den hyggelige damen ut at vi trengte et nytt modem. 5208427[/snapback] enda en måte for telenor å tjene penger på.. tviler på om det er modemet som er feilen.. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 kundesupporten til Telenor fant den hyggelige damen ut at vi trengte et nytt modem. 5208427[/snapback] enda en måte for telenor å tjene penger på.. tviler på om det er modemet som er feilen.. 5208446[/snapback] Hadde ikke forundret meg, men da har vi i alle fall utelukket _den_ potensielle feilkilden. Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Jeg lastet ned såkalt firmware (drivere?) Den kom i .trx format, og jeg tenker noe sånt som "hva i h*****?". Må jeg logge på routern og installere fila derfra? 5208386[/snapback] Men noen som har peil på dette? Hvordan åpne/installere .trx-format? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Logg inn på routeren Finn "firmware Upgrade" siden Der skal det være et par felt. Der det står new firmware eller noe sånn velger du browse som det sikkert står på knappen ved siden av. Finn .trx filen på maskina di. Trykk OK. Oppgrader. Ikke gjennomfør oppgraderingen over tråløs tilkobling. Bruk kabel Mvh. Valentino Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Okei, takk! Skal prøves så snart jeg pønsker ut passordet på routern Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Default passord står i manualen. Reset routeren hvis du ikke får logget inn med default. Har du pinget (se min første post). Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Pinga i ca 10 min, hvis "hensikten" var at nettet skulle gå ned så gjorde det ikke det. Lenke til kommentar
FAntasy Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Pinga i ca 10 min, hvis "hensikten" var at nettet skulle gå ned så gjorde det ikke det. 5209616[/snapback] Det kan jo hende at din adsl-router fra telenor har lan-adresse 192.168.1.1 og din trådløse enhet har den samme lan-adressen. I så fall bruk 192.168.1.2 på den trådløse enheten og skru også av DHCP-serveren. I mitt tilfelle satt jeg 192.168.1.2 på min trådløse D-Link, skrudde av DHCP-server og kabelen fra adsl-router til D-link satt jeg i switch-porten (lan) og ikke i Wlan-porten da min leverandør har DHCP-server på adsl-routeren til å dele ut lan-adresser. Håper dette kan hjelpe deg også. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Du kan prøve å bytte kanal på det trådløse nettverket. Prøv kanal 11 og se om det hjelper. Søk om det er noen andre nett i nærheten, og se hvilken kanal de er på (Om du har muligheten til det). Om det er andre nett i nærheten, som kjører på samme kanal som deg, så kan det være forstyrrelser fra andre nett som gjør at nettet ditt detter ned. Håper det hjelper! Lykke til! Endret 27. november 2005 av MrGlenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå