Gå til innhold

Skriver innst. på mac i Wind. nettverk

Anbefalte innlegg

Vil gjerne skrive ut fra mac`en min som er koblett sammen i ett trådløst nettverk. Nettverkett er ett windows basert nettverk, da jeg har 2 andre maskiner, hvor skriveren er koblett til den ene gjennom en USB kabel.

Så hvordan skal jeg klare å innstalere denne skriveren på macen? Ja har prøv en god stund nå, fått mac nylig, så er heller veldig dårlig på det op.sys.

Virker som om jeg kan legge til en IP..? isåfall, hvordan finner jeg ut adressa til skriveren?

Endret av biiig.no
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til trådstarter: Det eneste du behøver å gjøre er å finne IP-adressen til den maskinen som er tilkoblet printeren for å så legge denne til under "IP-Skriver", som du finner under "Utskrift og faks" i Systemvalg. Tok meg 1 min. å koble meg til printeren hjemme. Det tross alt snakk om Mac! ;)

#EDIT av moderator - Fjernet forrige post som tydeligvis støtet en del Mac brukere. I denne posten var en quote av den posten og et svar som er fjernet#

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Det jeg håper trådstarter ber om, er å dele en skriver tilkoblet en Mac, sånn at Windows-maskiner kan bruke denne gjennom Mac´en.

Det har jeg ennå ikke fått til, selv om alt av skriverdeling er krysset av, og alle brannmurer sjekket opp og ned. "Legge til nettverksskriver" finner bare kategorien Workgroup (Windows´ standard arbeidsgruppe) og ingen annen skriver under der.

Sitter med en stasjonær Windows-maskin koblet til en trådløs ruter med nettverkskabel. En iBook har trådløs tilgang til samme ruter, og en Epson R300 er tilkoblet denne iBooken.

PiRANhA, prøvde det du sa på denne iBooken, la til IP-adressen, men får beskjed om at "no printer found". Dette er vel nettopp fordi jeg prøve å legge til en delt skriver delt på samme maskin som jeg prøver å legge den til....

Så om noen har noen andre tips om mitt og trådstarters problem, er jeg veldig takknemlig for det.

Prøvde også akkurat nå det samme på en trådløs Windows-bærbar tilkoblet samme trådløse ruter. Da får jeg opp iBooken under Workgroup på "søk etter delt skriver", men ingen skriver under iBooken når jeg dobbelttrykker på den. Når jeg nå sjekker den stasjonære igjen, får jeg også opp iBooken der, men ikke lagt til noen skriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...