Gå til innhold

nude i soloppgang


ostmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heldig du, som får ta bilde av så pene jenter ;)

 

Men du er dyktig også, sett flere gode bilder fra deg. Savner litt mer informasjon i skyggepartiene på dette bildet, men det kan være det er skjermen min som lurer meg. I tillegg er kanskje bildet litt rett på sak, men det er ikke alltid det er feil. Uansett synes jeg komposisjonen er såpass spennende at det blir mer enn "bare" et puppebilde.

 

Så stå på, om du får lov av jentene da ;)

Lenke til kommentar

Halla gutta! Tenkte det var en boobjob som måtte til for å få igang svarene her hehehe :)

 

Jurgis:

Rammen er scannet fra en "ekte" negativramme etter fremkalling.

 

Shutter:

Ja er litt harde skygger der....grunnen til det er at jeg ikke hadde noe lys på location bortsett fra sollyset. Var fra før jeg oppgraderte utstyret. Bildet er tatt med et sony dsc717. Nå går det i nikon d70 speilrefleks med sb800 blitz som jeg flytter rundt på stativ med kabel til kamera. Får se om jeg skal koste på meg et skikkelig sett med lamper og reflektor stash, men ligger på 20 lapper eller noe for et sett som inneholder batteripakker også....så får chillen til jeg blir enda litt ivrigere hehe..

 

Resten av gjengen:

thanks!

Lenke til kommentar
Ja er litt harde skygger der....grunnen til det er at jeg ikke hadde noe lys på location bortsett fra sollyset. Var fra før jeg oppgraderte utstyret. Bildet er tatt med et sony dsc717. Nå går det i nikon d70 speilrefleks med sb800 blitz som jeg flytter rundt på stativ med kabel til kamera. Får se om jeg skal koste på meg et skikkelig sett med lamper og reflektor stash, men ligger på 20 lapper eller noe for et sett som inneholder batteripakker også....så får chillen til jeg blir enda litt ivrigere hehe..

5209341[/snapback]

 

Du kommer faktisk ganske langt med en liten softbox eller en paraply på SB-800'en. Og du er klar over at du kan kjøre den trådløst med TTL-lysmåling med D70'en?

Lenke til kommentar

Rent bildeteknisk, og komponering og slikt synes jeg bildet var pent. Men hva vil du si med bildet? Veldig mange bilder blir lagt ut i kritikken her uten et egentlig formål med bildet. Hva er det en ønsker å si med bildet?

 

Ikke misforstå meg ostmo, egentlig er dette mer generelt. Men dette bildet va litt spesielt. Hva er historien og hvorfor?

Endret av engekri
Lenke til kommentar
Rent bildeteknisk, og komponering og slikt synes jeg bildet var pent. Men hva vil du si med bildet? Veldig mange bilder blir lagt ut i kritikken her uten et egentlig formål med bildet. Hva er det en ønsker å si med bildet?

 

Ikke misforstå meg ostmo, egentlig er dette mer generelt. Men dette bildet va litt spesielt. Hva er historien og hvorfor?

5212825[/snapback]

Ehm. Et foto MÅ ikke ha en historie eller et budskap for å per definisjon være godt. Absrakte bilder og former har heldigvis sin plass i kunsten.

Lenke til kommentar

Heldigvis må de ikke det, men mange flere bilder burde hatt det. Jeg mener altformange bilder blir tatt for å ta bilder, ikke for å si noe. Hivs man får kombinert disse to vil man med en gang få bedre bilder.

 

Men bilder som ikke har noe budskap har lett for å bare bli et bilde. I mitt hode i allefall. Jeg kan nesten si at jeg husker alle bildene jeg har sett, men alle som har et budskap husker du mye bedre.

 

eks.

Jeg var på biblioteket og lånte ei fotobok om portretter. fifin bok. Kikket i noen andre hvor jeg fant et bilde av Kadra. Hun som gikk med sjult kamera for tv2 i en Moskè for noen år siden. Jeg visste at jeg hadde sett det samme bildet på nettet tidligere og kunne sette det sammen med et buskap og en historie og husket med en gang "ka det jekk i"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...