Cid Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Prosjekt - benytte noen bilstereokomponenter jeg har liggende for å lage et 2.1 høyttaler anlegg til min pc. Kansje til og med dokumentere dette, hvis det er noen interesse for det. Biter jeg har - 2 stk 6x9' max 150w, en 12' max 500w og en brokoblingsbar forsterker 4x50w. Denne skal levere 2x50w + 1x100w i mitt oppsett, og for alle som har problemer med PMPO, DIN, og alle mulige andre målemetoder; 95dB 1w/1m og max SPL uten hørbar forvrengning ca 110-115dB. Så kommer det jeg trenger dere til strøm.... Som vi alle vet så trenger disse forsterkerene 12v, og denne blåser ikke sikringen før den konsumerer over 30A. Det er ikke bare, bare å komme over 220->12v30A strømforsyning til en rimelig penge, men siden jeg har et lass med PSU på rundt 250w lurte jeg litt på om jeg kunne bruke to av disse sammen for å genere nok strøm til forsterkeren. Er dette mulig, eller er det indre motstand, fasefeil, heffagnomper, og andre elektriske troll som vil sette en stopper for denne fremgangsmåten? Alternativ 2. Er det noen som vet om en PSU eller annen transformator som kan levere 12 - 14v 30A? eller der omkring? Billig, siden dette skulle være et morsomt og billig garageprosjekt, laget av deler som ellers flyter i ymse skuffer, esker og kroker i garagen min. Takker veldig for gode svar Lenke til kommentar
Sint Satan Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) Indre motstand har ingenting å si. Fase feil skal vanskelig gjøres med DC (+ - ) ikke faser. heffagnomper og andre elektriske troll kan jeg ikke gi noen garanti for. men etter noen år i gamet har jeg enda ikke sett no til dem. P.s. pass på at de 2 strømforsyningene er koblet til samme kurs i huset. hvis de ikke er det og det er en jordfeil. så kan du få store potensial problemer i tilleg til en dødsfelle. hehe Endret 26. november 2005 av Sint Satan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå