metalizer Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Sitter her å lurer på hvordan jeg kopler laptopen min opp slik at jeg kan se filmer og diverse fra maskinen på tv-skjermen. Har en Shg note 8600 med nForce 6600GO skjermkort til opplysning. Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg skal sette dette opp og hvilke ledninger og andre ting som trengs for å gjøre dette? Hadde vært evig takknemlig. Btw regner med det sikkert er 100 andre tråder om samme temaet men shit au Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Sjekk bakpå pcen om den gule porten har en eller flere pinner. Om den har cirka 6, er det S-video. Da må du ha omformer til RCA (de tre røde kontaktene på de fleste tver: rød, hvit og gul. Du skal bruke gul til bilde) Om du har en slik utgang som den gule på tven, så trenger du bare en skjøtekabel. Lenke til kommentar
metalizer Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Sjekk bakpå pcen om den gule porten har en eller flere pinner. Om den har cirka 6, er det S-video. Da må du ha omformer til RCA (de tre røde kontaktene på de fleste tver: rød, hvit og gul. Du skal bruke gul til bilde) Om du har en slik utgang som den gule på tven, så trenger du bare en skjøtekabel. 5208049[/snapback] Det er en S-video utgang på pc en ja. Sitter med en slik S-video ledning og scart adapter på fanget nå hvis det er til no hjelp Lenke til kommentar
metalizer Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Nå har jeg forresten fått signal med tv en her =) Problemet nå er bare at skrivebordsbakgrunnen min viser men ingenting aent + det er svart hvit Hvorfor viser ikke tv en filmene mine når jeg spiller dem av i VLC? Hva mer må jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
metalizer Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Det var da jo ikke vansklig forresten ;p Bare til å dra filmen en god del mot høyre så dukket den til slutt opp på tvskjermen =) Er det noen måte jeg kan få rettet dette på slik av jeg slipper å dra alt så langt mot høyre siden for å kunne se det på tvskjermen? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Det var da jo ikke vansklig forresten ;p Bare til å dra filmen en god del mot høyre så dukket den til slutt opp på tvskjermen =) Er det noen måte jeg kan få rettet dette på slik av jeg slipper å dra alt så langt mot høyre siden for å kunne se det på tvskjermen? 5208170[/snapback] Jeg tror du kjører for høy oppløsning. Prøv 800x600 eller 640x480. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg tipper det er fordi skjerm nr. 2 (TV) står som «extend» e.l. og ikke som «clone» under skjerminstillingene. Lenke til kommentar
prodd Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei!!Sliter med svart hvitt-bilde jeg også og har samme skjermkort. Hvordan gikk du fram for å få farge?? Lenke til kommentar
MCPC.no Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hei!!Sliter med svart hvitt-bilde jeg også og har samme skjermkort. Hvordan gikk du fram for å få farge?? Her er en guide for å løse svart/hvitt problemet: http://mediacenterpc.no/index.php?showtopic=70 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå