Gå til innhold

Meget uvanlig Oppstart/ikke oppstart

asad

Anbefalte innlegg

Har aldri vært bori liknende før.

Her om dagen satt jeg og så på film på pc`en. Den begynnte å gå veldig treg siden jeg hadde mange nedlastinger, og progammr oppe,så jeg bestemte meg for å restarte.

Trykka restart, men ingenting skjedde. Ikke uvanlig det ( joa, men det skjer av og til ) Deretter tok jeg en cold reset.

Til min store forundring ville ikke pcen gå videre enn til screenen der cpu vises, når man slår den på.

Restarta 10 ganger , med samme resultat.

Til slutt restarta jeg cmosen ( tok ut batteriet ) og klarte å få den igang igjen.

Merkelig. Idag prøvde jeg enda en restart, og fikk opp en melding.

"NTDLR file missing"

Dette skjedde gjentatte ganger. Det kom også opp en annen melding "Error loading OS" eller noe liknende.

Fungerte ikke å ta ut batteriet på hovedkortet og sette det inn igjen.Så jeg dro ut alle ledningene og satte dem inn igjen, plutselig klarte windows å loade.

Restartet enda en gang med akkuratt samme resultat som før. Windows ville ikke loade. Men etter å ha slått den av og latt den stå i 15 min, fungerer det igjen.

Kan det være noe virus jeg har fått eller er dette et tegn på gåen harddisk?

Vil bare nevne at pc`en har stårr uforstyrret hele tiden og jeg har ikke hatt problemer med den ellers.

Noen som har opplevd det samme eller vet hva dette kan dreie seg om?

Er avhengig av pc nå i eksamentiden,den KAN IKKE bli ødelagt nå :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ntloader er vel en fil som brukes til å loade windows, som jeg tror ligger i Master Boot Record. Fikk selv denne feilmeldingen etter et smell fra min disk. Prøv å kjøre noen diagnoseprogrammer for disken, disse kan du somregel få fra produsentens hjemmeside.

Ta også backup av MBR, i tilfelle disken skulle feile.

Når du får denne feilmeldingen, prøv å boote med en floppy-bootdisk, og sjekk om ntldr faktisk er der eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...