lars91 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hei! Jeg som sikkert mange andre folk her ute i den vide verden gleder seg til "den nye generasjonen spillkonsoller". "Vi"/"familien" har kjøpt ny tv men jaja det begynner å bli litt siden... er itte sikker på hva slags modell det er men tvn kommer fra LG og er kansje halvt år gammel eller yngere. Er det en smart måte for å finne ut om man har HDTV? PS! Lurer på dette når det gjelder Xbox 360s system og om jeg må kjøpe noen kabler osv... Takker for svar Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Står det HDReady på tven? Hvis ja: Gratulerer. Du har HDTV! Hvis nei: Dette er nok ikke en HDTV nei. Hvis du trodde det, har du blitt lurt Lenke til kommentar
Even. Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Er vel bare å bla opp i manualen... Eller så an du se bakpå tv'n, der står det et modellnummer, gå inn på produsentens hjemmeside og søk etter det, da skal du få noe info. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 På min er det klistret: "HDTV High Definition Television" Det er vel rett? Er f.øvrig den tven som komplett har som ukens tilbud! Lenke til kommentar
Even. Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 På min er det klistret: "HDTV High Definition Television" Det er vel rett? Er f.øvrig den tven som komplett har som ukens tilbud! 5209775[/snapback] Hvis det står HDTV på den så er den hd-klar. Er ikke alle tv'er som er merket, som alikevel som takler hd-sendinger. Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 På min er det klistret: "HDTV High Definition Television" Det er vel rett? Er f.øvrig den tven som komplett har som ukens tilbud! 5209775[/snapback] Hvis det står HDTV på den så er den hd-klar. Er ikke alle tv'er som er merket, som alikevel som takler hd-sendinger. 5209867[/snapback] Den er jo ikke HD-klar selvom! Det skal stå HDready. Ikke noe annet tull. Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Trenger ikke være en HDTV om det står HDready! Men at den nedskalerer bildet, når den tar imot HDkvalitet! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Hvilken tv kjøpte dere? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Trenger ikke være en HDTV om det står HDready!Men at den nedskalerer bildet, når den tar imot HDkvalitet! 5210963[/snapback] Jo står det HD-ready så er det en HD-TV En HD-TV skal kunne ta imot 720p og 1080i, ha HDCP (kopibeskyttelse) via DVI/HDMI porten og ha riktige innganger. At den skal kunne ta 1080i og 1080p uten å skalere bildet ned er ikke noe krav, men det har begynte å komme tv'er med denne oppløsningen. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) HDTV, eng. High Definition TV, høyoppløsnings-TV, et TV-system som gir klarere og skarpere bilder enn den tradisjonelle skjermen med 625 linjer. Forholdet mellom bredde og høyde er 16:9, sammenlignet med 4:3 for vanlig TV. Hva blir vi enige om? Eller så kan man lese her, for de som må ha det inn med teskje! Selv trenger jeg bare å høre det! Endret 26. november 2005 av Smallville Lenke til kommentar
Even. Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Man kan da få 16:9 på vanlig tv sending også. For at en tv skal merkes med dette merket (som ofte er et klistermerke plassert nedi et hjørne) må den takle 720p og 1080i, ha hdcp via en digitalinngang og ha noen innganger (husker ikke hvilke) tror det var component/vga. Finnes mange tv'er som ikke er merket med dette merket, men som allikevel klarer å vise HD signal. Hitachi 5200 serie kunne vise hd-signal via dvi inngangen, men er ikke merket med dette. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Hitachi 5200 serie kunne vise hd-signal via dvi inngangen, men er ikke merket med dette. 5211461[/snapback] Og hvis jeg ikke husker helt feil er det fordi den ikke greier å vise 720p i 50Hz via compositt-inngangen (eller var det component...?) Lenke til kommentar
Even. Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Hitachi 5200 serie kunne vise hd-signal via dvi inngangen, men er ikke merket med dette. 5211461[/snapback] Og hvis jeg ikke husker helt feil er det fordi den ikke greier å vise 720p i 50Hz via compositt-inngangen (eller var det component...?) 5211496[/snapback] Helt korrekt, bortsett fra at det var component inngangen Lurer på hvorfor jeg sitter inne, på en lørdagskveld og diskutere HDTV Stikker ut... Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Det kom HDTV klare skjermer FØR de måtte merkes med HDready merket, det er ganske kort tid siden de måtte merkes, så EvoZ har nok rett... Om det er kommet skjermer etter HDready merket som kunne fått det men ikke har vet jeg ikke.. Lenke til kommentar
lars91 Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Okey... takker alle sammen... får se om noe av dette kan hjelpe meg hehe Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 HD ready ER IKKE HDTV! http://www.digitalconnection.com/FAQ/HDTV_6.asp Lenke til kommentar
Even. Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 HD ready ER IKKE HDTV! http://www.digitalconnection.com/FAQ/HDTV_6.asp 5212013[/snapback] Er nok det jo...kan være hd-tv selv om den ikke har 1910x1024 (?) oppløsning. Er vel også tvilsomt om bakkenettet i Norge, hvis vi får det innen nærmeste fremtid, vil ha mer en 720. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Det kom HDTV klare skjermer FØR de måtte merkes med HDready merket, det er ganske kort tid siden de måtte merkes, så EvoZ har nok rett...Om det er kommet skjermer etter HDready merket som kunne fått det men ikke har vet jeg ikke.. 5211525[/snapback] Er få NYE skjermer som ikke bruker dette merket...de fleste har det merket flere steder på esken, på manualen og skjermen. Men, det merket er forholdsvis nytt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) kan du ikke bare sende en mail til LG Norge og spør dem? vis du er usikker på hvilken modell det er så har du vel en manual en plass hvor det står eller kanskje bak tven...eventult kontakt dem du kjøpte det oss de har sikkert det i databasen sin Endret 26. november 2005 av KRAFortune Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 HDTV kommer jo ikke til norge før 2008-10 så hvorfor stresse om det nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå