Gå til innhold

Veske til Canon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd et par forskjellige, men for tiden bruker jeg en LowePro Reporter 200, som jeg kjøpte brukt.

 

I praksis har jeg da plass til f.eks:

 

*Kamera med normalt objektiv.

*70-200 objektiv, når det ikke står på kamera. Det blir for langt når det er på.

*Blitz

*2 ekstra normale objektiver, eller annet dill, f.eks regnjakke, solblendere

 

+lomme for f.eks filtre, instruksjonsbok

+lomme med glidelås for minnekort, penger...

 

Denne synes jeg er passe stor, god bærerem (viktig), og vannavstøtende.

 

I tillegg har jeg en liten sekk, som jeg har kledd innvendig med "liggeunderlag", eller Etafoam isolasjonsmatte, som den heter på byggeplasser (koster tilnærmet ingenting). Kjøpte en rimelig, men nogenlunde solid, ryggsekk på salg for noen år siden, som jeg brukte. Den er på 30 liter, er vannavstøtende, har stroppefeste utvendig (fint for stativ) og utvendige lommer (vil ikke ha thermosen sammen med utstyret)

 

La noen strimler med Etafoamen i ytterkant, og i lokket, samt laget skillevegger som jeg festet med sølvtape. Sikkert ikke like bra som en skikkelig fotosekk, men kostet ca 30 kroner. Pluss at den ikke tiltrekker seg oppmerksomhet fra tyver og pakk.

 

post-71208-1132959830_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg kikket akkurat på lowepro slingshot 200, så ut til å være en veldig finfin sekk, tipper den er høyt på ønskelisten min!

5208100[/snapback]

Slingshot 100 ser ikke så ille ut den heller. Mindre, men praktisk. Ikke for stor for mitt behov. Skal se om jeg finner en forhandler så jeg kan "ta og føle på" :)

Lenke til kommentar

Slighsot 100 er ikke ille heller, men den er for liten i forhold til mitt behov. Jeg liker å tro det i allefall. Det er vell ca 100 kroner forskjell på 100 og 200.

 

Det er rimelig nye sekker og det er ikke sikekrt alle har fått dem i butikken enda. Fotobutikkmannen jeg pratet med tok den ram fra esken da jeg kom og visste ikke prisen før etter en telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...