Gå til innhold

Pc høytalere til musikk og stue bruk


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettopp kjøpt meg leilighet, og skulle hatt et høyttaler annlegg til denne.

Leiligheten var ganske dyr, dermed ønsker jeg ikke og bruke mer en 4-5 tusen på annlegget.

I første omgang er planen og kjøre alt av musikk og film gjennom pc, dermed har jeg tenkt litt på et pc surroundanlegg.

 

Jeg har ikke noe særlig peiling på dette, så jeg håper dere kan komme med anbefalinger på et pc anlegg, eller gjerne et annet anlegg.

 

Selv har jeg sett på dette: PSB Alpha Intro Pakke

 

Jeg liker små anlegg, syns svære høytalere stikker seg litt mye ut, samtidig spiller mange av disse små rakkerene veldig godt etter mine ører.

 

Håper dere kan komme med noen teorier.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg vet logitech sitt spiller veldig godt, men fordelen jeg ser med psb, er at design messig er det mye mer diskre. Dette er en veldig fin leilighet, og jeg ønsker og holde annlegget i samme stil som skipsgulvet osv.

 

Lydn

messig tror jeg ikke det er de helt store forskjellene, men om dere vet noe, så si ifra.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke missforstår annonsen helt, består de høytalerne av 1x aktiv sub og resterende høytalere er passive - ergo må du ha en surround forsterker og DD/DTS dekoder av noe slag i tillegg(om ikke den er integrert i forst så klart).

 

Jeg anbefaler galant mitt oppsett - Creative Gigaworks s750 + Creative DDTS-100 dekoder.

 

Helt klart langtifra god gammeldags HiFi kvalitet, men duger bra til film :)

Lenke til kommentar

Jeg har det mest overraskende pc-surround anlegget jeg noen gang har kjøpt

Logitch x-530 eller noe

 

Dritt fet lyd, 140 W

Diskant = ikke for skarp men nydelig

Mellomtone = Heftig...

Sub-woofer = Elegant og Kraftig

 

Men det er nok ikke det beste...

Men til den prisen det kommer i er det nok det :p

 

Og selfølgelig... Du må ha et ganske solid lyd kort

 

Creative SB Audigy 4 PCI lydkortet er et smell bra lydkort

 

Og der har du det og har ikke en gang gått over 2000,-

 

Imponerende synest jeg

 

Et forslag, foreslått av Neon-light :p

Endret av Neon-light
Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har nettopp kjøpt meg leilighet, og skulle hatt et høyttaler annlegg til denne.

Leiligheten var ganske dyr, dermed ønsker jeg ikke og bruke mer en 4-5 tusen på annlegget.

I første omgang er planen og kjøre alt av musikk og film gjennom pc, dermed har jeg tenkt litt på et pc surroundanlegg.

 

Jeg har ikke noe særlig peiling på dette, så jeg håper dere kan komme med anbefalinger på et pc anlegg, eller gjerne et annet anlegg.

 

Selv har jeg sett på dette: PSB Alpha Intro Pakke

 

Jeg liker små anlegg, syns svære høytalere stikker seg litt mye ut, samtidig spiller mange av disse små rakkerene veldig godt etter mine ører.

 

Håper dere kan komme med noen teorier.

5207746[/snapback]

 

Kjenner den PSB pakken, og den er god for 5000 kr.

Jeg kjører selv et KEF surround system, og er fornøyd med det (HT-2005.2). Dette kan jeg anbefale, og det fungerer bra både til film og musikk.

Rakkerne krever litt kvalitet på resten av utstyret, selvom det ikke ser sånn ut.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Har et Logitech Z-5500. Og det duger mer enn greit nok kan du si.

Innebygd DTS dekoder, optisk inngang så man kan kjøre fra dvd-spiller/pc/konsoll og få svært god lydgjengivelse.

 

Har ikke turt å kjøre full guffe. Også er det THX. Men sammenliknet med PSB Alpha er det ikke godt å si.

5208026[/snapback]

 

kremt. THX og thx...

Orginale THX spesfikasjoner krever 2x 12" + kontinuerlig 100 W per kanal med meget lav THD.

 

Mulig de har klart å lure inn en lavere THX spesifikasjon enn ULTRA 2, for å passe til PCer... Men ikke la deg lure av THX symbolet. Det sier ingenting om lyden, like lite som watt gjør.

 

PSB introen er nok litt bedre på lyd, tror jeg. Den koster 5000,- uten forsterkere og digitale prosessorere, så sånt må man ha fra før.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Torkelma: Er da logisk at PSB'ene låter bedre da total prisen vil gå opp betraktelig, hadde dem ikke gjort det ville det vært litt merkelig.

 

Blir som sammenligne en mercedes og en skoda - du får hva du betaler for det ;)

5219846[/snapback]

 

Trodde saken fra logitech kostet 5000 også. Har ingen ide om hva slike "THX" PC systemer koster.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Hei, plutselig skjer ddet ting i denne tråden ja, så bra :)

 

Det står jo lydforsterker integrert, på det PSB anlegget jeg har linket til. Om jeg da hiver i et av de nye X-FI kortene, og spille fra pc`en, så skulle vell dette bli tålig bra?

 

Egenlig hadde jeg tenkt og spille fra laptoppen, men da må jeg vel få meg en forsterker utenom.

Lenke til kommentar
Hei, plutselig skjer ddet ting i denne tråden ja, så bra :)

 

Det står jo lydforsterker integrert, på det PSB anlegget jeg har linket til. Om jeg da hiver i et av de nye X-FI kortene, og spille fra pc`en, så skulle vell dette bli tålig bra?

 

Egenlig hadde jeg tenkt og spille fra laptoppen, men da må jeg vel få meg en forsterker utenom.

5231891[/snapback]

 

Du har misforstått. PSBene har kun forsterker til suben. Du ma ha forsterker til de 5 andre høyttalerne. Uansett lydkort. Akkurat som min KEF 2005

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...