Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?

joma

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt på å kjøpe Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128MB DDR

- AGP, (V8420/TD) DVI, Tv-Out, Retail.

Får jeg da med alt jeg trenger for å bruke kortet?

Og så lurer jeg på om jeg har agp port på dataen.

Det er en ITECH Netstar pentium 3 800mhz 128mbram ca7gb hardisk og Intel®82810 graphics controller skjermkort og et vodoo2 12mbram grafikkort. Dataen ble kjøpt for ca 1 og et halvt år siden..... Vet noen om det er agp port på denne dataen? Litt synd å kjøpe kort til 2000kr og ikke få plass til det og sånn.....

Håper noen kan hjelpe!

Hilsen Jon magnus

[ Denne Melding var redigert av: joma på 2002-08-31 15:07 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å ta det med AGP port. Åpne kassa, se etter en brun(sannsynligvis) kortplass øverst. Skal være litt kortere enn de fire-fem kortplassene under. (Men tror nok du kan være rimelig sikker. AGP er en ganske gammel standard tross alt.)

Hvis du ikke kjøper Deluxe utg. av Asus kortet får du ikke med noen SVHS/Compositt kabel for tilkobling av TV, dette må du kjøpe selv. Ellers får du med alt av overganger, drivere etc.

Lenke til kommentar

Joma: skal ikke fraråde deg å kjøpe korte, men bare gjøre deg klar over at PCen din er ikke rask nok til å gi nok data til et så kraftig skjermkort. Du vil få en bedre ytelse i spill....men du vil ikke få maks ytelse...mao..du må kanskje skru ned på detaljene fortsatt....så kjøp korte..men bare vær klar over at du ikke får utnyttet det skikkelig før du oppgraderer til en ny maskin som har en raskere CPU og større båndbredde. Kjøp det som en fremtidig investering..når du oppgraderer PCen din..slipper du å kjøpe nytt skjermkort.

AKIRA

Lenke til kommentar

Hmmmm, tror definitivt du bør åpne opp kassa og sjekke om du har en AGP port. Siden du lister opp Intel 82810 som er den integrerte skjermkontrolleren på Intel 810 chipsettet, tror jeg dessverre du IKKE har AGP. Egentlig burde kanskje samtlige kjøpere av maskiner med 810-chipsettet ta en tur tilbake til selgeren og kaldsløye ham... :wink:

Lenke til kommentar

Jeg tviler egentlig på at jeg har en agp port på hovedkortet....Virker som jeg må kjøpe et pci kort :sad:

Finnes det noen bra PCI kort der ute?

Av alt skulle jeg liksom ha det dritthovedkortet! "#¤"¤" ITECH som selger sånn! men men, kanskje jeg kan få kjøpt et hovedkort.....Vet noen om hva jeg da trenger? Koster det helt sinnsykt med penger?

Lenke til kommentar

Det er ganske merkelig om du IKKE har AGP port..siden den er eldre enn din PC. Jeg hadde en PIII 550 med AGP slot...er du sikker..har du sjekket???...av alle portene du har..så sitter den helt øverst..og er litt kortere enn alle andre..og er som regel brun.

Men må du bite i det sure eple...selv om det ikke er surt..men kult med ny PC..så må du først sjekke om kabinette ditt støtter ATX standarden. Store firmaer som Dell, IBM, Compaq, HP...har som regel spesial laget kabinetter som IKKE støtter ATX..mindre merker som også bygger PCer for deg...støtter som regel ATX standarden.

Det du trenger er:

Nytt kabinett (om det du har IKKE støtter ATX)

Ny strømforsyning

Nytt hovedkort

RAM

CPU

Resten ribber du fra din gamle PC..Harddisk, CD-rom, nye skjermkorte..osv.

AKIRA

Lenke til kommentar

Har 4 PCI porter på hovedkortet! hvordan det egentlig? skal skru opp kassa nå! Til AKIRAx24: jeg er 14år, har lite penger, skulle kjøpe et nytt skjermkort....IKKE NY PC! Men dere vet dere om dette: er dette et greit PCI kort a: Hercules 3D Prophet 9000PCI 64MB DDR

- PCI, ATI Radeon 9000, TV-Out, Retail

Har det noe å si at det er DDDR ram på kortet og at jeg har SDram på PC`n... kan jeg da bruke kortet? Fant det på komplett.no

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-01 11:02, joma skrev:

Har det noe å si at det er DDDR ram på kortet og at jeg har SDram på PC`n... kan jeg da bruke kortet? Fant det på komplett.no

Hva slags ram som er på hovedkortet har ingenting å si for hva slags ram du har på grafikkortet. Så det går bra å kjøpe ett grafikkort med DDR ram selv om PC'n din bruker SDRAM.

ATI Radeon kortet du nevner er ett veldig bra kort. Tror også at Hercules kortet er helt ok.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-31 19:11, AKIRAx24 skrev:

Det er ganske merkelig om du IKKE har AGP port..siden den er eldre enn din PC. Jeg hadde en PIII 550 med AGP slot...er du sikker..har du sjekket???...av alle portene du har..så sitter den helt øverst..og er litt kortere enn alle andre..og er som regel brun.

Men må du bite i det sure eple...selv om det ikke er surt..men kult med ny PC..så må du først sjekke om kabinette ditt støtter ATX standarden. Store firmaer som Dell, IBM, Compaq, HP...har som regel spesial laget kabinetter som IKKE støtter ATX..mindre merker som også bygger PCer for deg...støtter som regel ATX standarden.

Det du trenger er:

Nytt kabinett (om det du har IKKE støtter ATX)

Ny strømforsyning

Nytt hovedkort

RAM

CPU

Resten ribber du fra din gamle PC..Harddisk, CD-rom, nye skjermkorte..osv.

AKIRA

Det er ikke _noe_ rart om det ikke er agp port.. Mange kort som produsenter som IBM, dell, compaq [billige dritkort] osv slenger inn har ikke agp port fordi de har vga-chipset svidd inn på kortet, det "skjerm-kortet" bruker da som oftest AGP-bussen.

Dessuten, du kan finne mange gode Micro-ATX med AGP-port, som er den standarden som ofte brukes i "ferdig" pc'er.

Så du kan faktisk klare deg meg å skifte HK og CPU...

Selv om jeg vil anbefale raskere ram med det samme...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...