Gå til innhold

Problem med directX 9.0c, blackscreen ved oppstart

Marti

Anbefalte innlegg

Jeg formaterte nylig og installerte diverse programmer jeg bruker ofte. I samme slengen installerte jeg DirectX 9.0c og startet maskinen på nytt. Når jeg passerte Win booten ble skjermen helt svart og jeg kunne bare bevege musepekeren. Jeg har prøvd å boote i safe-mode uten hell. Skjermen var fortsatt helt svart med bare musepekeren tilstede. Håper noen kan hjelpe meg her.

Mvh. Marti.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg anbefaler at du legger inn nye skjermkortdrivere, og da følger det som regel med directx.

5207968[/snapback]

Fulgte ikke med DirectX på driverene jeg la inn. Problemet er at jeg ikke kommer inn i windows engang. Hvordan tenkte du jeg skulle installere nye skjermkortdrivere hvis jeg ikke kom inn i windows engang?

edit: plenty med skrivefeil.

Endret av Marti
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler at du installerer Windows (jeg regner med at du bruker XP) med slipstreamed SP2. Da får du nemlig Dx9c allerede dypt integrert i Windows slik vi liker det.

5207982[/snapback]

Jeg installerte med slipstreamed SP2 men det virket ikke som du ser.

Lenke til kommentar

Tordenflesk, jo det er(var) vistnok det, men det kan være at du ikke har det problemet med siste build av SP2. En av "SP2 problemene" kom vistnok når du hadde SP1+DX9b og oppdaterte til SP2+DX9c, men jeg husker ikke akkurat hva problemet/buggen var.

Det ble hvertfall anbefalt for et år siden å ta slipstreame SP2 på en ny install dersom du trengte DX9c.

Og det er vel enda mange andre grunner til å installere med en clean SP2 enn å oppdatere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...