Gå til innhold

For lite mhz på min nye AMD64 3200

ulMo

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg ny pc nå med AMD64 3200 Venice cpu, og et MSI K8N nForce4 hovedkort.

Men når jeg ser både i Everest og cpu-z, står det at cpu kun har 1000 mhz. I følge cpu-z er multipliern på 5 og HTT på 200, noe som stemmer i forhold til hva som står i bios. Men hvordan kan jeg få de hertza jeg skal ha? multipliern får jeg ikke stilt opp til mer enn 5x i bios.

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått meg ny pc nå med AMD64 3200 Venice cpu, og et MSI K8N nForce4 hovedkort.

Men når jeg ser både i Everest og cpu-z, står det at cpu kun har 1000 mhz. I følge cpu-z er multipliern på 5 og HTT på 200, noe som stemmer i forhold til hva som står i bios. Men hvordan kan jeg få de hertza jeg skal ha? multipliern får jeg ikke stilt opp til mer enn 5x i bios.

Takker for alle svar! :)

5207296[/snapback]

Når Cooln`quite er aktivert er multiplieren på 5 og 1000 mhz. Du er sikker på at ikke den er aktivert da? Kjør noen krevende programmer og sjekk med Cpu-Z om multiplieren øker da.

Lenke til kommentar
Cooln' quite er ikke aktivert, men uansett så skal jeg vel kunne stille opp multipliern i bios?

5207320[/snapback]

Jepp det skal du kunne gjøre. Still opp mulitplieren til 10x du.

5207366[/snapback]

ja men det er akkurat det som ikke går.. den går rett og slett ikke mer enn til 5x.

Lenke til kommentar
Har du installert nForce driverne?

Br

5207409[/snapback]

jada innstallerte de nyeste driverne igår jeg :) merkelig det her altså.. men det jeg også stusser på er at når jeg kikker på "Egenskaper" på "Min datamaskin" står det at det er 2000mhz... men jeg stoler igrunn mer på cpu-z og everest enn det windows forteller meg...

Lenke til kommentar

5207409[/snapback]

jada innstallerte de nyeste driverne igår jeg :) merkelig det her altså.. men det jeg også stusser på er at når jeg kikker på "Egenskaper" på "Min datamaskin" står det at det er 2000mhz... men jeg stoler igrunn mer på cpu-z og everest enn det windows forteller meg...

5207421[/snapback]

Ja det er lurt ; ) kan du poste siden fra CPU-Z? Jeg tror du har Cool'n Quiet "tvangsinnstallert"........

Br

Lenke til kommentar

Nå leste jeg litt i hovedkort manualen, og der står det at multipliern bare kan stilles opp til 5x... hvorfor det lixom? hva skjer hvis jeg stiller HTT opp masse da? det funker kanskje veldig dårlig?

Dette her var no jævli dritt! sitter her med halv ytelse på cpuen.. merker at ting går tregt i spill osv...

Lenke til kommentar

FSB er hvor fort systemet samarbeder som en enhet og når den stilles opp så stilles systembussen også opp id dit tilfelle stilles den opp med 5ganger mer en FSB. FSB er ofså hvor fort cpu delvis jobber pga CPU multipier er hvor fort CPU jobber og i dit tilfelle ser det ut som om den står på 5ganger det er CPU multipier du skal stille opp til 10 og den SKAL kunne stilles til 10 eller se det feil på CPU ikke no annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...