Weezel Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) En litt lang historie her, men jeg har fått en AMD Sempron 3100+ cpu som erstatning for en gammle socket a CPU. Når jeg sjekker denne med WCPUID er dette en "Engineering sample" så sikkert AMD som har fått sendt ut noen partier som ikke skulle ut - men ta en titt på "Processor" feltet øverst - hva er dette? Har ikke fulgt mest med i CPU verdenen i det siste, så hvis dette er 'kodenavnet' til 3100+ så skyt meg EDIT: Dette er forøvrig en socket 754, men det står 940 i wcpuid Endret 25. november 2005 av Weezel Lenke til kommentar
Pelli Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Har du sjekket med CPU-Z bare for sikkerhetsskyld? Ikke det at resultatet blir annerledes.... ; ) Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Gjorde det nå - den rapporterer ikke samme name stringen, men fortsatt at det er en engineering sample. Lenke til kommentar
Pelli Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 >Brand ID >On the AMD Athlon 64 and AMD Opteron processors, and the AMD Sempron >processor Model 10, >the BIOS code uses the brand ID value to construct the proper name string from >tables of ASCII name >string information. The brand ID is either an 8-bit field returned in EBX by CPUID >standard function >1 or a 12-bit field returned in EBX by CPUID extended function 8000_0001h (see >“Brand ID— >Standard Function 1 and Extended Function 8000_0001” on page 23). >If the 8-bit brand ID and the 12-bit brand ID are both zero, the processor is an >engineering sample. All >AMD Athlon 64 and AMD Opteron processors support the brand ID and thus report >a non-zero value. Dette fant jeg på AMD s hjemmesider, så jeg ville kanskje returnert den prosessoren................. Lenke til kommentar
Pelli Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 På den annen side gjør det jo kanskje ingenting heller... kanskje det er glimrende oc? Lenke til kommentar
Weezel Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Ja, var det jeg tenkte på også - den fungerer flott på standard hastighet, så jeg har ingen intensjoner om å returnere, det er bare mer arbeid og omkostninger, men skal prøve overklokkingsegenskapene asap Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Oppdater/flash BIOS på hovedkortet, og prosessoren vil bli korrekt gjenkjent som en AMD Sempron 3100+. Verre er det ikke, du har dessverre ikke fått et prøveeksemplar fra AMD som garantert klokker til 5GHz eller noe i den dur, dette er et helt vanlig "problem" med nyere AMD-prosessorer på hovedkort med eldre BIOS-versjoner. Lenke til kommentar
Pelli Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Da fikk vi svar på den Weezel.... men prøv å klokk den for det om ; ) lol Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Sjekk om multiplikatoren er ulåst oppover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå