fredrikgr Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 En ting jeg har lurt på: Hva vil det si at hovedkortet poster/ikke poster ?? Har hørt flere prate om dette, uten at jeg egentlig forstår hva det betyr... [ Denne Melding var redigert av: fredrikgr på 2002-08-31 10:10 ] Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 POST = Power On Self Test. Resultatet av denne testen kommer som et lite "pip" når det går bra, eller flere "pip" i en kode hvis det feiler. Lenke til kommentar
fredrikgr Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 OK, problemet mitt er at det ikke kommer noen pip i det hele tatt. Viftene begynner å gå, og lampene blinker, men lampa på skjermen bare blinker gult, som i stand-by mode (Dvs. ikke noe bilde). Jeg har prøvd alt, så langt mine ferdigheter rekker (resete BIOS osv...), men har noen et tips/triks som kanskje kan få PCen på beina igjen, er jeg ytterst takknemlig! [ Denne Melding var redigert av: fredrikgr på 2002-08-31 17:16 ] Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Har du prøvd å plukke fra hverandre alt og sette det sammen igjen i tilfelle noe ikke sitter som det skal?? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Quote: Goebbels skrev (2002-08-31 17:19):Har du prøvd å plukke fra hverandre alt og sette det sammen igjen i tilfelle noe ikke sitter som det skal?? Ja, Spesielt rambrikkene. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Plukk ut alt untatt CPU. Hvis det ikke piper da (det skal være pip for manglende RAM) så er HK eller CPU gåen (eller beeper virker ikke). Lenke til kommentar
fredrikgr Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Quote: Den 2002-08-31 18:04, hårek skrev:Plukk ut alt untatt CPU. Hvis det ikke piper da (det skal være pip for manglende RAM) så er HK eller CPU gåen (eller beeper virker ikke). Skal jeg ta ut skjermkort også? Lenke til kommentar
sara Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 jeg hadde det samme problemet med min gamle maskin jeg måtte gi opp og det var ingen annen utvei enn å hive hele maskinen etter jeg hadde tatt ut det jeg testa at virka:-( Zorry Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 POST er en funksjon hos ASUS. for at post funker må du ha tiløkoblet høytaler og ved oppstart vil det komme et pip hvis allt virker, ellers vil en stemme si hva som er feil. Sjekk jumpere kanskje... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Ja, skjermkort også. Dette er eliminasjonsmeteoden. Start på bunn, se hva som skjer, og så kan du gå videre trinn for trinn: RAM, skjermkort, floppy, disk. Lenke til kommentar
Ramboy Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Har du D-LED på hovedkortet ditt? I såfall kan en "melding" der muligens hjelpe deg. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Dette problemet hadde jeg på en gammel p133, la inn nytt PCI grafikk-kort, og etter det fikk jeg samme symptomer som deg. I mitt tilfelle skyldtes det at HK mitt ikke støttet PCI 2.1 som kortet krevde. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Hvilket HK, hva gjorde du før det ble slik og hvorfor er alle mld dine nr 7 tro ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå