Gå til innhold

Operation Flashpoint, bra eller dårlig?


Anbefalte innlegg

Det er bare bra at du oppfrisket den. Jeg har ryddet litt på harddisken i det siste, og skal re-innstallere et par gamle spill. OFP 1985 blir ett av de, for det har skjedd mye på MOD-fronten siden sist jeg spilte det. Gleder meg også litt til å spille den originale campaign igjen.

 

Jeg hadde nesten glemt hvor morsomt og ikke minst utfordrende det er å lage missions til OFP 1985. Det og å lage terreng er et par gode grunner til å egentlig aldri avinnstallere det.

 

Resistance og campaignen Red Hammer får du med i pakken OFP 1985 GOTY, som koster under £10 ved Play.com (frakt innbakt i prisen på alle de produktene derfra). Resistance er knakende bra, ja. Såvidt jeg husker var det første gang vi fikk pistoler i spillet, samt den herlige bussen og lille motorsykkelen. Litt etter kunne jeg laste ned bl.a. en helrå Kawasaki offroad-motorsykkel, og hadde mye moro med den alene (terreng, stunts m.m.).

 

Jeg håper virkelig kjøretøyfysikken blir en del bedre i de neste titlene, og at det ikke bare er store ord. Nå har BIS ikke skuffet så langt, så det er ganske sikkert at de vil følge opp med høy kvalitet også neste gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ai ai for et spill. Minner i lange baner

 

 

Kjøpt det når det kom ut, men så gikk CDen i stykker og så kjøpte jeg en pakke med OFP 1985, Resistance og Red Hammer, men har mista en av de CDene så det går ikke ann å innstallere det.

 

Ain't that some shit:(

Lenke til kommentar

Du kan ikke hoppe omkring, nei, hvilket er realistisk til en viss grad, da du ikke hopper uten videre med f.eks. 20Kg på ryggen. Men, det er urealistisk at en ikke kan hoppe i det hele tatt, f.eks. over lave murer og slikt. Jeg tror det blir mulig å hoppe i de neste titlene. Ikke like høyt og langt som i BF2 eller CS, men ihvertfall noe.

 

Hawkn: Husk på at da du kjøpte spillet, kjøpte du lisensen til å bruke tittelen, om du skjønner hva jeg snakker om. Du gjør ikke noe galt i å laste det ned isåfall, da du allerede har betalt for det. Med den lave prisen, lønner det seg neppe å begynne å rote med å få tilsendt ny CD, men du kan vel alltids prøve supporten.

 

Mitt originale OFP 1985, som jeg fikk muligens 3 dager før den offisielle launchdatoen i Europa (som for én gangs skyld var før USA og resten av verden ...), kunne ikke innstalleres mer etter et par år, og da kjøpte jeg den GOTY versjonen fra Play.com.

Lenke til kommentar
Jeg kan hoppe opp iallfefall *ett* trappetrinn selv med en voksen person på ryggen. Ikke spesielt bra for ryggen, men det er fullt mulig.

Jeg avinstallerte spillet med en gang jeg skjønte man ikke kunne hoppe,

med ett ristende hode..

6297371[/snapback]

 

Avinstallere? :ermm:

 

Måkke det vet, det er som å avinstallere Rainbow Six, Ghost Recon og den gjengen der.

:roll:

Lenke til kommentar

OFP e jo bedre enn Ghost Recon og Rainbow Six.

 

Å hvis man avinnstallere et spill bare pga at man ikkje kan hoppe, da e d vell like godt. Da passe man tydligvis bedre i et FPS spell som CS. Spill som man sætt sæ ne å spelle bare når man vil få tia til å gå uten å måtte tenke så mye. D e nåkka man ikkje kan gjøre i OFP derimot...

Lenke til kommentar

Når jeg tenker tilbake, husker jeg godt hvordan jeg hele tiden var i helspenn under oppdrag og online, fordi det alltid kunne være noen som skjulte seg godt på alle avstander, og som ville gi meg det ene fellende skuddet som en liten overraskelsespresang.

 

Jeg husker også intense kamper både mot AI-fiender og på nettet, oppdrag hvor jeg ble så hardt såret at jeg ikke lengre kunne bruke beina, og siktet var ødelagt p.g.a. skuddskade i en arm. Da er det hyggelig å vite at en hyggelig kar med mitraljøse er etter deg gjennom skogen, og du ser glimt av ham nå og da mens hjertet hamrer så hardt at det truer med å hoppe ut av brystkassen og du vet redningen bare er et par hundre meter unna ...

 

Eller å bombardere et utkantstrøk med granater, og så gå sakte med gruppen gjennom gatene mens en betrakter alt gjennom våpensiktet, klar til å reagere lynraskt om det skulle være noen overlevende igjen. Når konsentrasjonen er på topp, og du likevel ikke ser soldaten som ligger gjemt bak et hjørne og en busk.. skuddet som avfyres får deg nesten til å falle av stolen av sjokk.

 

For ikke å snakke om når du forsøker å ta deg usett over et jorde, og så hører du den velkjente lyden av en dieselmotor i en tank som nærmer seg din posisjon ... og du har ikke utstyr for slik motstand, så du kan bare gjemme deg så godt du kan og forsøke å snike deg bort. Når du tror du er trygg, ser du med ett en gruppe fallskjermjegere som søker gjennom området, og du vet at om de ser deg, er du død uansett om du skulle finne på å løpe, for de jakter deg som en såret rev når de først har fått ferten av deg.

 

En slik spenning savner jeg i dagens krigsspill, men nå har jeg det ganske moro med BF2 inntil videre, og jeg skal komme tilbake til OFP 1985 for å gjenoppfriske det jeg kunne før, før de neste titlene kommer fra BIS.

 

Mange gode minner ja!

Lenke til kommentar

"Clan" min har 2 servera vi evt kunne spille på. (OFPTF)

 

Sir "clan" fordi vi e egentli bare et MP team...spille ikke mot andre clana osv, spelle for det meste coop ilag. CTI & mye vietnam...

 

Hvis det e interesse for det kunne æ høre me han som eie serveran om det ville være mulig (kommer jo ann på om han gidd å ordne MODan osv.)

 

For tida e ikkje serveran så mye oppe sia de fleste i clan e så inaktiv :no:

 

Selvfølgelig e d jo også mulig at en del her hiv sæ me i en game CTI...bruke å få med en del staff fra OFPEC å spelle CTI innimella...sku bli koslig å spelle OFP me nordmenn for en gangs skyld :D

Lenke til kommentar

Ååh :)

Takk for denne tråden.

Jeg hadde helt glemt denne klassikeren.

 

La meg få presentere to skildringer for å få frem genialiteten i dette fleksible spillet:

 

Jeg var alene igjen i en liten landsby. Mine medsoldater lå spredd rundt som døde kadaver og det russiske kavaleriet var på full fart mot byen. Det smalt og ristet rundt meg, jeg hadde full spurt.

Når alt ser som verst ut, omringet 340 av 360 grader, så ser jeg plutelig en gammel, sliten og GUL lada. Jeg vrenger meg inn i den og sikk-sakk kjører til helvete ut fra krigen med smell og bomber overalt. Veldig hardt skadet og med en veldig ødelagt gul bil redder jeg skinnet.

 

En annen skildring er fra COOP-mode med en kompis på lan.

Vi leker deathmatch. Begge har to AI-soldater og en jeep på sitt lag.

VI kjører rundt i mørket og leter etter hverandre. Jeg gjør den blemma at jeg kjører med lys på bilen, mens motstanderen min har dirigert to av sine AI-soldater i en jeep jeg følger etter.

Med et latterlig velplassert skudd fra skogholdet skyter min menneskelige motstander sjåføren i jeepen jeg kjører rundt i. BANG, passasjersoldaten er drept sekundet etter. Jeg sitter igjen alene bak med maskingeværet på en jeep midt på en slette midt på natten. Med lys på.

Den jeepen med AI-fiendene jeg fulgte etter er borte.

Plutselig kommer bilen farende i full fart mot meg ned bakken med fulle lys. Jeg tømmer det som tømmes kan av bly mot den, men med et skjønner jeg at bilen er tom. Like etter dukker det opp tre fiender bak meg, og det siste jeg ser er munningsilden før jeg ender opp i fugleperspektiv med vinger.

 

Et fantastisk spill, dere.

Jeg skal bestille det fra Play.com PROMPTE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...