Gå til innhold

Hvordan sette opp PC'n som ftp server (WinXP home)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

guzzi1972 : Jeg vil anbefale deg å installere et 3rd party FTP-server program på maskinen. Selv bruker jeg open-source Filezilla server som du kan laste ned fra sourceforge.net. Et annet jeg har hørt nevnt flere ganger som ikke er gratis er bulletproof ftp server.

FZ blir installert som en services på maskinen som du kan koble til via et serverinterface program som du kan bruke til å konfigurere fra hvor som helst.

vegis: Ja. "hjemmesider" bruker port 80 og da er det bare å velge en annen port til FTP serveren. (21 er default FTP)

Lenke til kommentar
guzzi1972 : Jeg vil anbefale deg å installere et 3rd party FTP-server program på maskinen. Selv bruker jeg open-source Filezilla server som du kan laste ned fra sourceforge.net. Et annet jeg har hørt nevnt flere ganger som ikke er gratis er bulletproof ftp server.

FZ blir installert som en services på maskinen som du kan koble til via et serverinterface program som du kan bruke til å konfigurere fra hvor som helst.

5208004[/snapback]

Da har jeg lastet ned Filezilla Server. Første hinder er at jeg skal oppgi en "server address". Jeg får tildelt IP adresse fra bredbåndsleverandøren min.

Pkt 1: Er det denne IP adressen jeg skal oppgi her?

Pkt 2: I såfall hvordan finner jeg ut min egen IP adresse?

Lenke til kommentar

Skal du oppgi det under installasjonen eller i konfigureringen med serverinterfacet?

Det er sannsynligvis din egen internet-IP du skal skrive for at passivemode skal fungere. Den finner du ved å f.eks besøke :

http://www.whatsmyip.org/

Her er hvordan jeg har satt det opp hos meg :

Bilde1

Bilde2

Bilde3

Portene 21, 1050-1100 er NAT'et til min lokale IP i routeren.

Der jeg har "xxx.kicks-ass.net" skriver du inn din IP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...