Cathy Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Lurer på hvordan jeg kan få CSS layoutet mitt til å fungere i Internet Explorer. Har testet det i IE 6.0. Det fungerer fint i både Firefox og Opera. Utdrag fra CSS koden: #left { position: fixed; width: 30%; height: auto; top: 15%; right: auto; bottom: 100px; left: 8%; background: black; } Er det på grunn av fixed position at IE roter til siden slik at alt blir remset opp nedover isteden for at det ligger oppå hverandre? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Det stemmer nok det, ja. Foreslår at du heller bruker float. Lenke til kommentar
Cathy Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Ok, men jeg får det ikke til å fungere. Lenke til kommentar
JonH Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg har også litt problemer med å få siden(e) til å fungere likt i forskjellige nettlesere. Prøvde fixed-position for å få elementene til å plassere seg i forhold til hverandre men det fungerte dårlig. Hvordan vil du at siden skal være? Kanskje det er litt lettere å hjelpe Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Link til siden kunne gjort seg for debugging og hjelp Lenke til kommentar
Cathy Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Må først lage den ferdig. Har litt igjen. Lenke til kommentar
Cathy Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Sånn, nå har jeg laget en liten kladd som dere kan se på. Er ikke så veldig flik til å lage sider å sånt. Har tenkt å legge CSS kodene i en egen fil senere. Siden ligger her.... Endret 25. november 2005 av Cathy Lenke til kommentar
JonH Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 For å plassere elementer oppå hverandre, kan du prøve zindex. Kanskje det kan hjelpe her? Lenke til kommentar
Cathy Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Tror faktisk at jeg klarte å fikse det bare ved å bytte ut position: fixed; med position: absolute; Lenke til kommentar
Cathy Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Nå er det noe som ikke fungere Var visst ingenting. Endret 25. november 2005 av Cathy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå