oyvindha Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hey! Noen som sitter med noen kunnskaper/erfaringer om Pentium D og Pentium 4. For Eksempel er Pentium D 3Ghz bedre enn Pentium 4 3,4Ghz? hehe ikke kom med "gå for en AMD isteden", Selv om denne sikkert er mye bedre Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Nå som både ATI og nVidia har kommet med drivere som utnytter dualcore er den neppe noe dårligere på noen områder. Og på programvare som utnyter dualcore vil den være vesentlig bedre. Dualcore er merkbart bedre i Windows, spesielt når du har mange programmer oppe, uansett om programmene støtter dualcore eller ikkje. Men når det er sagt, så har eg bare erfaring fra AMD Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Det kommer an på hva du skal bruke pc'en til. Pleier du, eller har du planer om, å bruke pc'en til oppgaver som tar tid, og der pc'en egentlig ikke kan brukes til noe annet? (f.eks video encoding). Er dette tilfelle, så er nok dual core tingen for deg. Da kan du drive med video encoding, og også kunne bruke pc'en til så og si alt annet på samme tid. Men trenger du rå CPU ytelse, er ikke dual core det rette enn så lenge. windows og de fleste programmer pr dags dato, greier ikke å utnytte dual core funksjonene enda. Så disse programmene utnytter derfor ikke mer enn en kjerne = max 3.2 ghz (D840 el EE840). Selvsagt, kjører du to programmer som begge bruker 100% så tjener du på å velge dual core. Så lenge du ikke skal slå benchmark rekorder etc, har du ikke behov for de raskeste CPU hastighetene der ute. Har ikke opplevd noen problemer med min EE840 = 3.2 Ghz siden jeg fikk den i august. Selvsagt ville jeg fått noen ekstra FPS i spill, men "real life" ytelse merker jeg få ulemper. Jeg anbefaler alle som spør meg om råd når de skal kjøpe ny pc, om å velge dual core hvis de har planer om å ha pc'en de neste to åra. Til høsten (2006) kommer Windows Vista, og da kan det bli fart på sakene. Og alle spill og større programmer som kommer fremover har nok støtte for dual core. Og da får du plutselig en CPU på 6.4 Ghz i teorien. Lenke til kommentar
m99 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Husker dere for noen år siden at Intel "lovde" oss P4 på 10GHz rundt omkring snart? Ser ut som det må nok bli 4x2,5GHhz ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå