staagri Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Jeg har nå kjøpt meg ny harddisk å driver nå å partisjonerer om diskene, så det jeg lurer på er om noen har erfaringer med å ha swap-filen på en annen disk enn windows?? Jeg skal nå ha op på en WD 80Gig spesial edition og vurderer å lage en partisjon på ca. 1Gig på begynnelsen på min Maxtor 60Gig. Men vil jeg merke noe forskjell ved normal bruk ved å gjøre dette?? Jeg har berre 256Mb med ram! Bruker XP-Pro. På forhånd takk.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Quote: Den 2002-08-31 10:07, staagri skrev:Jeg skal nå ha op på en WD 80Gig spesial edition og vurderer å lage en partisjon på ca. 1Gig på begynnelsen på min Maxtor 60Gig. Bruk den raskeste harddisken til sidevekslingsfilen (swap filen). Dette er vel ganske raske harddisker begge to, så det er lite trolig at du vil merke noen forskjell. Å legge swap-filen på en annen partisjon enn Windows har heller ingen særlig virkning, hvis noen i det hele tatt. Lenke til kommentar
staagri Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Hei! jeg er for såvidt litt usikker på saken selv, men jeg mente jeg leste en gang at dette var fordel å gjøre dette pga at da hadde en på en måte ett lesehode til op og ett til swap fil noe som resulterte til bedre søketid, men det har kansje ingen praktisk betydning? Jeg går utfra at wd disken er kjappere enn maxtor så jeg tror jeg legger op og swap der.... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Quote: Den 2002-08-31 10:29, staagri skrev:Hei!jeg er for såvidt litt usikker på saken selv, men jeg mente jeg leste en gang at dette var fordel å gjøre dette pga at da hadde en på en måte ett lesehode til op og ett til swap fil noe som resulterte til bedre søketid, men det har kansje ingen praktisk betydning? Det er nok en fordel, men tror ikke forskjellen er særlig merkbar. Prøv deg gjerne frem. Og du har nok rett i at WD er raskere enn Maxtor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå