Baph0met Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Eg kjøpte vifta Zalman VF700-Cu(AlCu) til mitt XFX nVidia 6600gt agp. Montering fungerte fint, pc'en går fint heilt til eg skal inn på spill eller prøver å klokke kortet. Skjermen slår seg av. Det blir svart og ingenting skjer. Forslag? Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 hvilke temperaturer har du? bruk rivatuner til å sjekke. Det finner du på guru3d.com... Jeg tenker at du har ikke montert godt nok, slik at temperaturen stiger over hva kortte godtar... Du har koblet på strøm hvis kortet trenger ekstra sant? Lenke til kommentar
Baph0met Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 temperaturen er rundt 50 idle...har montert som det står i manual...strømmen er kobla til.. Lenke til kommentar
Baph0met Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 vifta går som bare det. problemet er at det virker som om skjermkortet ikkje har heilt kontakt med vifta. eg installerte akkurat som det sto i manual.. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Vel, uansett om du har gjort slik det står i manualen eller ei, så er det fremdeles rom for feil.. Idle temperatur er uintressant igrunn, men 50C var noe høyt med den kjøleren synes jeg.. Du har brukt kjølepasta sant? Dette virker som et typisk varme eller strøm problem... Stort mer enn det er vanskelig for meg å si.. monter vifta på nytt og se om du får det bedre til da.. edit: koble til gamle vifta i skjermkortet slik at den går når du prøver en gang.. kan være skjermkortet ikke er happy pga. at den får beskjed om at det ikke er en vifte på plass, men jeg tviler.. edit2: en vifte er den som snurer rundt, resten kalles en kjøler, vennligst skill mellom disse begrepene, det gjør det lettere å forstå.. JEg forstår ikle hva du mener med at vifta ikke har kontakt med skjermkortet.. Lenke til kommentar
Baph0met Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 (endret) k. prøvde å koble til på nytt nå..samme skjedde..skal prøve å koble til gamle nå.. nå går alt som før selvfølgelig...eneste forskjellen eg kan merke er måten strømforsyninga er på..burde liksom ikkje ha så masse å sei.. andre forslag? noke viktig eg kansje har glømt? Endret 25. november 2005 av Phjodolph Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hva menes med måten strømforsyninga er på?? Tok du og koblet til viften til gamle kjøleren mens du har den nye kjøleren montert? Var dette jeg ville du skulle gjøre først... Lenke til kommentar
Baph0met Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 hmm..kordan skal eg få kobla til begge? meiner du at eg skal koble til den gamle kjøleren samtidig med den nye? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Sikkert at du skal sette inn kontakten til vifta på den gamle kjøleren, mens du har den nye på gpu.. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 JA, du har allerede koblet til den nye antar jeg.. da tar du ledningen fra den gamle, setter den inni strømpluggen til selve skjermkortet slik at den gamle vifta går rundt samtidig med den nye.. så tester du... zalman kjøleren er nemlig puget til i hovedkortet og ikke i skjermkortet, og da kan det være at skjermkortet har en sikkerthetsfunksjon som gjør at det klikker... Men jeg har mine tvil egentli.. Men siden kortet virker med den gamle kjøleren og dette er eneste forskjellen så har ikke jeg noen andre forslag.. Lenke til kommentar
Baph0met Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 skal prøve det! tusen takk for hjelp og tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå