Gå til innhold

fikk ny vifte til 6600gt..skjermen ble svart

Baph0met

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, uansett om du har gjort slik det står i manualen eller ei, så er det fremdeles rom for feil.. Idle temperatur er uintressant igrunn, men 50C var noe høyt med den kjøleren synes jeg.. Du har brukt kjølepasta sant?

Dette virker som et typisk varme eller strøm problem... Stort mer enn det er vanskelig for meg å si.. monter vifta på nytt og se om du får det bedre til da..

edit: koble til gamle vifta i skjermkortet slik at den går når du prøver en gang.. kan være skjermkortet ikke er happy pga. at den får beskjed om at det ikke er en vifte på plass, men jeg tviler..

edit2: en vifte er den som snurer rundt, resten kalles en kjøler, vennligst skill mellom disse begrepene, det gjør det lettere å forstå.. JEg forstår ikle hva du mener med at vifta ikke har kontakt med skjermkortet..

Lenke til kommentar

k. prøvde å koble til på nytt nå..samme skjedde..skal prøve å koble til gamle nå..

nå går alt som før selvfølgelig...eneste forskjellen eg kan merke er måten strømforsyninga er på..burde liksom ikkje ha så masse å sei..

andre forslag? noke viktig eg kansje har glømt?

Endret av Phjodolph
Lenke til kommentar

JA, du har allerede koblet til den nye antar jeg.. da tar du ledningen fra den gamle, setter den inni strømpluggen til selve skjermkortet slik at den gamle vifta går rundt samtidig med den nye.. så tester du...

zalman kjøleren er nemlig puget til i hovedkortet og ikke i skjermkortet, og da kan det være at skjermkortet har en sikkerthetsfunksjon som gjør at det klikker... Men jeg har mine tvil egentli.. Men siden kortet virker med den gamle kjøleren og dette er eneste forskjellen så har ikke jeg noen andre forslag..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...