Gå til innhold

7800GT AMD 3500+?


SiRious

Anbefalte innlegg

jeg har prøvd det meste.. HK kjørere biosen automatisk på 2t og jeg har prøvd å overstyre det med 1t.. og det ga ikke noen resultater... alle systemer fungerer helt perfekt,verken biosen eller aida32 registrerte ingen unormaliteter..

 

har mistanke om at det kan være feil på northbridgen .. men jeg tviler sterkt.. noen andre som har forlsag.. og ikke flere testreslutater.. takk.. med mindre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har prøvd det meste.. HK kjørere biosen automatisk på 2t og jeg har prøvd å overstyre det med 1t.. og det ga ikke noen resultater... alle systemer fungerer helt perfekt,verken biosen eller aida32 registrerte ingen unormaliteter..

 

har mistanke om at det kan være feil på northbridgen .. men jeg tviler sterkt.. noen andre som har forlsag.. og ikke flere testreslutater.. takk.. med mindre de har

Lenke til kommentar

jeg har prøvd det meste.. HK kjørere biosen automatisk på 2t og jeg har prøvd å overstyre det med 1t.. og det ga ikke noen resultater... alle systemer fungerer helt perfekt,verken biosen eller aida32 registrerte ingen unormaliteter..

 

har mistanke om at det kan være feil på northbridgen .. men jeg tviler sterkt.. noen andre som har forlsag.. og ikke flere testreslutater.. takk.. med mindre de har noe

Lenke til kommentar

jeg har prøvd det meste.. HK kjørere biosen automatisk på 2t og jeg har prøvd å overstyre det med 1t.. og det ga ikke noen resultater... alle systemer fungerer helt perfekt,verken biosen eller aida32 registrerte ingen unormaliteter..

 

har mistanke om at det kan være feil på northbridgen .. men jeg tviler sterkt.. noen andre som har forlsag.. og ikke flere testreslutater.. takk.. med mindre de

Lenke til kommentar

jeg har prøvd det meste.. HK kjørere biosen automatisk på 2t og jeg har prøvd å overstyre det med 1t.. og det ga ikke noen resultater... alle systemer fungerer helt perfekt,verken biosen eller aida32 registrerte ingen unormaliteter..

 

har mistanke om at det kan være feil på northbridgen .. men jeg tviler sterkt.. noen andre som har forlsag.. og ikke flere testreslutater.. takk.. med mindre de har noe poeng

Lenke til kommentar

Har du et annet skjermkort du kan teste med? Dersom det er snakk om en hardwarefeil, er det vel sannsynligvis noe galt med enten hovedkortet eller skjermkortet (vil jeg anta).

 

Ved å teste et annet skjermkort, for deretter å sammenlikne mot 3DMark-resultater på nettet, vil du kunne fastslå hvor feilen evt ligger.

 

Alternativt, kanskje du kjenner noen som kan teste skjermkortet ditt i PCen sin?

Lenke til kommentar
jeg har prøvd det meste.. HK kjørere biosen automatisk på 2t og jeg har prøvd å overstyre det med 1t.. og det ga ikke noen resultater... alle systemer fungerer helt perfekt,verken biosen eller aida32 registrerte ingen unormaliteter..

 

har mistanke om at det kan være feil på northbridgen .. men jeg tviler sterkt.. noen andre som har forlsag.. og ikke flere testreslutater.. takk.. med mindre de har noe poeng

5213077[/snapback]

 

Tja, må bare understreke at din cpu ikke støtter 1T med 4 rambrikker, du får bare satt den til 1T med 2 brikker (noen unntak finnes det).

Lenke til kommentar

Jeg tenker det er på tide med ett par low-level tester - for sammenligningens skyld...

 

f.eks ram bandwidth test i sisoft sandra

en-eller-annen-cpu-test

 

3dmark er jo en systemtest, vanskelig å si hvor det er feil med den testen som grunnlag.

 

Hvis jeg forstod det riktig, så har trådstarter testet med win xp 32bit og fått samme score der?

Lenke til kommentar

Jeg testet nå, med standardinnstillingene i Aquamark 03. Systemet mitt er det samme som tidligere, dvs

 

AMD 64 3500+ @ stock

2x512 MB PC3200 RAM @ stock (husker ikke timings, de står på default i BIOS i allefall, men jeg bruker 1T)

Powercolor X800XT PE 256MB @ stock

 

VSync = OFF i driverne

 

Resultatet ble

 

GFX = 8475

CPU = 9520

Total = 58649

 

Skjermkortet mitt er dårligere enn ditt, men prosessoren skal være mer eller mindre identisk (selv om jeg har NewCastle-utgaven). Jeg prøvde å poste resultatene online, men det funket av en eller annen grunn ikke.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
vel, tro det eller ei, jeg har ingeng venner som har PCI-E eller Socket 939, :p

 

og jeg kjører WinXP 64 nå, og det fører til at sisandra ike vil starte.. :(

WinXP 34bit er avinnstalert, så ikke no framtidig bruk for det..

5214052[/snapback]

 

Ok, trodde du hadde testet på winxp 32 bit også og fått samme score der jeg.. Isåfall så mistenker jeg at det er winxp 64 bit som er synderen. ... eller er det noen med win xp 64bit som får en mer normal score?

Lenke til kommentar

Kjørte Aquamark 3 nå, og fikk dette resultatet.

 

GFX 11031

CPU 8580

67156

 

AMD 3200+ prosessor, POV 7800 GT, men bruker standard XP 32 bit, og Nvidia 81.95 driver. Har ellers stort sett samme oppsett som deg.

 

Hva med å bytte tilbake til gammel WinXP?

Endret av Rubyred
Lenke til kommentar
Kjørte Aquamark 3 nå, og fikk dette resultatet.

 

GFX 11031

CPU  8580

      67156

 

AMD 3200+ prosessor, POV 7800 GT, men bruker standard XP 32 bit, og Nvidia 81.95 driver. Har ellers stort sett samme oppsett som deg.

 

Hva med å bytte tilbake til gammel WinXP?

5214796[/snapback]

joa, jeg scorer ca 7000 på begge.. så da må det være noe feil!

og får en total score på 53000

 

har prøvd begge delen.. og desverre samme feilen..

Lenke til kommentar
Kjørte Aquamark 3 nå, og fikk dette resultatet.

 

GFX 11031

CPU  8580

      67156

 

AMD 3200+ prosessor, POV 7800 GT, men bruker standard XP 32 bit, og Nvidia 81.95 driver. Har ellers stort sett samme oppsett som deg.

 

Hva med å bytte tilbake til gammel WinXP?

5214796[/snapback]

joa, jeg scorer ca 7000 på begge.. så da må det være noe feil!

og får en total score på 53000

 

har prøvd begge delen.. og desverre samme feilen..

5215040[/snapback]

 

Har du prøvd med en annen harddisk eller hovedkort. Min venn trodde det kunne være harddisk :yes:

Lenke til kommentar
Ganske sikker på at det er winxp-64 som er synderen her. Litt ytelse går tapt i og  med at den må emulere 32bit i 3dmark.

 

Jeg har selv testet to relativt like systemer, den ene SLI 7800GT på winxp-32 og den andre SLI 7800GTX på winxp-64. Fikk nesten 1000poeng  mindre i 3dmark 05  med GTX !

5216174[/snapback]

 

jeg har kjørt ALLE testene med både XP 32 og XP 64 SAMME resultatene i begge.. så, nei, jeg gjentar nei, det er ike XP64.. jeg er så lei av skrapet!! :cry:

Endret av SiRious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...