Gå til innhold

Vannavjølt psu, uten luft tilgang

Anbefalte innlegg

skal lage mitt eget lille kabinett. Har to større problemer når det kommer til PSU:

1. PSU kommer til å stå inne i kabinettet, uten tilgang på frisk ny luft (må ha vannkjøling til resten(cpu,gpu ol))

2. Det er 0 luftsdirkulasjon inne i kabinettet, noe som gjør at temp på viftekjølt psu vil gå i været. og har lite lyst å ha en ekstra kjøleribbe hengende ut av kabinettet.

Er det noen som har andre løsninger til dette enn vannkjølt psu, foruten den guiden som ligger her på overklokking.no om å vannkjøle psu selv.

evt, noen som vet hvor jeg kan få kjøpt vankjølt psu i norge? Komplett hadde inne en gang, men hvem har det nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vifteløs PSU uten luftgjennomstrømning inni kabinettet? Jeg tror faktisk ikke det går an, i så fall må du ha utrolig liten effekt på PSUen.

Har sett en worklog der en laga en totalt lydløs HTPC. Synes å huske at han bruke selve kabinettet som kjøleribbe for PSU og prosessor.

Vet ikke om noen norske butikker med vannkjølt PSU. Mulig det kommer av problemer med komponenten eller at det er for lite etterspørsel i Norge. Vet ikke om slike løsninger var NEK-godkjent heller...

Lenke til kommentar

Mulig jeg har misforstått litt av poenget her, men kan du ikke bare kjøpe en vifteløs psu?

Vil ikke anbefale deg å gjøre psu'en din vannkjølt, dersom det blir en liten lekkasje blir det fatale følger.. Du får ikke tak i vannkjølt psu, det er rett og slett farlig, men hvis du vet hva du driver med og føler deg sikker på at det går bra, så kan du jo alltids gjøre et forsøk...

Lenke til kommentar

hehe, kan ligge noe der. Problemet er at jeg ønsker -0- vifter og har på ingen måte muligheten til å bruker Thermaltakes(?) sin vifteløse psu, redd for at det blir for varmt for den...

kan se ut som om jeg må lage meg noen heftige griller, og la det bli litt luft gjennomstrømning.

Lenke til kommentar
Du får ikke tak i vannkjølt psu, det er rett og slett farlig,

5216520[/snapback]

Ååå?

Kanskje ikke så lett å få tak i nei, men de finnes! Har jo hatt et i drift her i ca 1år, og vil absolutt ikke betgne det som "farlig".

Det som imidlertid kan være farlig, er å forsøke å lage noe slikt selv.

Da skal man absolutt vite hva man holder på med. :ermm:

Lenke til kommentar

Mange selger dette.... (vel ok, kanskje ikke mange men komplett pleide å selge, jeg har selv en 520W en fra komplett, og i utlandet er det ihverfall ikke noe problem å finne).

Hovedproblemene er at (a) det koster FLESSSK! (fort 1400 - 2000 NOK for en god en, siden det ikke er masse-vare enda) og (b) det dumper ganske mye varme i kjølevannet ditt. En sterk maskin i gaming bruker kanskje 300-350W , ved 70% effektivitet er det 90-105watt ekstra som må føres vekk av vannet. Altså er det en fordel å ha en skikkelig radiator eller noe enda heftigere for å få vekk varmen. En plunkete 80mm radiator kan bli litt lite sammen med en varm CPU og GPU.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Hvilken vannkjølt psu har du i bruk Skrue? Hvor fikk du tak i den og pris?

5219328[/snapback]

Har den som Komplett en gang solgte, fra NC-Silence. Men det ser ikke ut som om den finnes lengre, hverken hos Komplett eller nc-silence.de?

Den var i alle fall styggdyr, tror den kosta 17-1800 flis.

Lenke til kommentar
ja takk! den va bra. Letet halve nettet etter noe slikt... Det er kanskje den rette plassen. Noen som vet om en slik som dette holder: EDVextrem EG-6/485 Professional

Jeg skal ha: 2 stk Sata-disker, pci-e skjermkort, 939 hovedkort og amd 64 2x prosessor, vannkjøling.

5226716[/snapback]

Når du skriver "amd 64 2x" prosessor, mener du da 2 stk AMD 64 CPUer, eller mener du én stk AMD 64 x2 CPU?

Du skal uansett ha saftig mye hardware i systemet ditt før 485 W ikke er nok til å dra det rundt, så initiel(l)t vil jeg bare si "Ja, det er nok" til oppsettet du har oppgitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...