Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløss nett mellom veggen og kontoret

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en leid leilighet i Scotland hvor jeg ikke har lov til å gjøre noen modifikasjon i det hele tatt (det inkluderer lage hull i veggene eller trekke ledninger). Dette er grunnen til at jeg trenger litt hjelp fra dere i frobindelse med å sette opp tråd nett hjemme.

Jeg har bredbånd modem som ikke er trådløst (Thomoson speedtouch 530). Den er plasset i stuen hvor hovedkontakten for telefonledningene kommer inn. Derifra går det en 20 meter lang ledning til hjemmekontoret mitt. Denn eledning går inn i en 8 ports switch, og derifra nett koblinger til PC’er, laptop, nett printer, etc. Jeg har også et 3Com 3Com 11Mbps Wireless LAN AP 2000. Netthastigheten her er på 1 Mbps (hvis vi er heldig, så kan det hetner BT (Britsh Telecom) oppgraderer det til 2 Mbps, men jeg har ingen forventninger til det).

Så, spørsmålet mitt er: kan jeg koblet 3Com 11 Mbps til modemet, kjøpe et annet tråd nett enhet og plugge den inn i switchen der hvor nett kaelen nå kommer? Vil det fungerer?

3Com access point 2000 tilbyr følgende krypterings muligheter: 40-bits sharing key, 128 bits sharing key.

Ser frem til å høre fra dere.

Med vennlig hilsen,

Imran

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...