Dan Hansen Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Har følgende; 1 stk Server med Windows 2000 Server installert 1 stk Arbeidsstasjon med WinXP Pro installert 1 stk Arbeidsstasjon med Win98 installert 1 stk Arbeidsstasjon/server med FreeBSD installert 2 stk skjermer/tastatur/mus/printere Målet er å sette dette opp på en slik måte at man ikke trenger flere skjermer/tastatur/mus osv - samtidig som man kan sitte hvorsomhelst og administrere/styre alt sammen. Det kan også bli aktuelt med enda flere arbeidsstasjoner etterhvert (da med skjerm/tastatur/mus) Noen tips? Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Hva med KVM swithcer? Er det ikke d som kan koble seg til IP addresser eller noe slikt Frankey NSA Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Jeg vil anbefale noe som heter vnc - virtual network computer. Da kan du få opp skjermbildet til alle pc'ene inne i en nettleser. Funker bra for meg! kristian Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 KVM switch er tingen du trenger, da trenger du bare 1 skjerm, 1 mus, 1 keyboard. VNC er forsåvidt greit, men det krever jo at OS er oppe og kjører da. Med KVM har en jo tilgang til f.eks BIOS og da :wink: Lenke til kommentar
^Zenit^ Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Jeg bruker selv Remote Administrator for å styre en server som står og går for seg selv. Er ikke vanskelig å slå den av og på heller. Bare å bruke wake-on-lan for å skru den på, og slå den av på vanlig måte gjennom start-avslutt. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Takker for en del svar. Noe av det som er viktig her er å ha tilgang til alle ressursene uansett hvilken arbeidsstasjon man sitter ved. Da bortfaller vel KVM-switchen er jeg redd. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Da tror jeg at jeg har løsningen; Terminal Services for å administrere W2K-serveren og alminnelig Telnet for å administrere FreeBSD boksen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå