MarkusG Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hva er forskjellen? Har lest at DLP er bedre. Stemmer det? Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Hvilken prosjektor er best av Panasonic PT-AE900(LCD) og BenQ PE7700(DLP) da? Lenke til kommentar
pelle.c Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) med dlp kan du få en regnbueeffekt hvor farger henger igjen. lcd har ikke dette problemet, men har et annet som heter screendoor hvor du kan se mellomrommet mellom pikslene (akkurat som en netting). du må nesten se selv og finne ut hva du er følsom for. jeg merker regnbueeffekten veldig lett, og screendoor også for den saks skyld, men de siste lcdprosjektorene har blitt såpass bra at jeg ikke ser det lenger. jeg vil si at panasonic pt-ae900 er et veldig godt kjøp. har holdt på en stund med å skaffe ny prosjektor i hjemmekinoen til stefaren min. vi landa til slutt på en epson emp-tw600 som forøvrig er prikk lik panasonicen, men med annen linse og pære. panelet inni er det samme. disse to er helt geniale til hjemmekino. native 720p gir supert bilde fra alt: xbox (amerikansk versjon satt til 720p), progressive scan dvdspiller, htpc etc. med 90" bilde har jeg ikke ennå merka screendoor, og jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller. svartnivået er absolutt akseptabelt, men det vil være en fordel om du kan maskere lerretet eller skaffe noen linser med forskjellig format hvis du skal bruke den til noe annet enn kun 16:9. prosjektoren kan også fint brukes med dempet belysning, noe som er kjekt om man bare skal se på tv. edit: komplett har forresten en pakke med epson emp-tw600 og eltax dvr-555 til samme pris som kun epson emp-tw600. eltaxen er ikke noen superspiller, men om du lander på epsonen så gjør det ikke noe å få den gratis. du kan jo evt. bare selge den videre etter en test. Endret 27. november 2005 av pelle.c Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå