Gå til innhold

Merker jeg 512 mb ekstra?

Lars-H

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg låner også tråden litt :D

Jeg har en Dell Dimension 8400 med 512mb (2x256mb PC-4200 Dual Channel DDR2 533Mhz), vil oppgradere til (minst) 1024. Hva er den beste løsningen, vil helst beholde det minne jeg har, altså ikke kjøpe 1x1024.

Lenke til kommentar

den "beste" løsningen for deg vil være å sjekke om hovedkortet har 4 ramslots, også kjøpe 2x256MB brikker som er identiske til de du har, hvis du plent skal beholde de du har.

Selv ville jeg kjøpt minimum 2x512MB( og ikke brydd meg om du ikke får bruke 2x256MB..e.v.t. sjekket ytelsen med alle brikkene inni, kontra bare 512 brikkene) eller 2x1024MB brikker.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Bare sett inn du, husk riktig vei og trykk "hard" inn.

Etterpå går du til egenskaper for min datamaskin>avansert>ytelse>innstillinger>ytelse>virtuelt minne> endre>systemstyrt>angi>bruk>OK>start på nytt..

5506896[/snapback]

Hva er vitsen med dette?

Lenke til kommentar
Bare sett inn du, husk riktig vei og trykk "hard" inn.

Etterpå går du til egenskaper for min datamaskin>avansert>ytelse>innstillinger>ytelse>virtuelt minne> endre>systemstyrt>angi>bruk>OK>start på nytt..

5506896[/snapback]

Hva er vitsen med dette?

5653100[/snapback]

XPèn har problemer å tilordne virtuel minne automatisk etter mer/mindre minne..

Så det er best å sjekke saken manuelt>systemstyrt hvis ikke noe annet er ønskelig... ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er det stor forskjell på PC2700 og PC3200?

5662683[/snapback]

Lurer jeg på og egentlig, men 2700 har vel 333 mhz, og 3200 på 400 mhz..

BTW.

5854550[/snapback]

Du kan hive inn en PC 3200 brikke uten problemer, CPUèn din kjører 166/333

synkront så begge brikkene vil gå på PC 2700(166/333 DDR) hastighet...

Lenke til kommentar

du har pc2700, du kan kjøpe pc3200, bare pass på at bios har pc2700 så blir den pc3200 satt til 2700.

det skal ikke koste mye mer en 300kr for en 512 og 70 kr frakt.

hvis du spiller en del, så kjøp en rimelig 1gb til 700kr. den vill funke bra.

windows bruker gjerne 200-300 ram, så har du spyware. ad-aware, anti-virus har sett pcer bruke 500 ram og over så skal et spill bruke minimum 500 ram et dagens spill på low.

det går sikkert på AUTO dette her, ramm settes alltid til den laveste verdi uansett samme med cl

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

:)

Ram-bruken av OS avhenger av hvor mye ram man har i systemenet..

Men en ting:

Passer denne brikken på Asus A7N8X-VM400 HK, når jeg har en stk Infineon DDRSD 512mb PC 2700 Ram fra før i slot #1 og skal sette nye (linken) i slot 2.. Funker dette bra? Trenger jeg formatere? =)

Endret av Lar5
Lenke til kommentar

Men en ting:

Passer denne brikken på Asus A7N8X-VM400 HK, når jeg har en stk Infineon DDRSD 512mb PC 2700 Ram fra før i slot #1 og skal sette nye (linken) i slot 2.. Funker dette bra? Trenger jeg formatere? =)

5855332[/snapback]

Nei, ingen behov for formatering, bare kontroll av virtuel minne etterpå...

Lenke til kommentar

Men en ting:

5855332[/snapback]

nei du trenger ikke formatere, har alldri jeg vært borti i verste fall med eldre systemer muligens en måtte flashe bios for å gjør den kompatibel med større ram moduler eller noe sånt. i ditt tilfelle hånd i hanske, bare sett den rett vei, ungå statisk elekstrisitet, sett på 2 hvite plugger som er satt i hovedkortet der rammen er. skru på strømforsyning skru på maskin så skal det i oppstart oppgi 1gb ram.

men husk du kan godt kjøpe en pc3200 ram og sette den sammens med pc2700. men hvis du er usikker så bare kjøp denne der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...