<Andtho/> Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 (endret) det er lurt ja. hold øye på temperaturen. så lenge den ikke overstiger 70 grader hadde jeg pumpet det som trengs. du når ikke farlige høyder på det hket der kan jeg tenke meg. hva var maksverdiene? samme gjelder minnet. bare kjør de på høyeste instilling. det når man beveger seg over en 1.9 med luftkjøling og over 3v på minnet at man må være forsiktig. 5231932[/snapback] Max på Vcore er 1.8, max på minne er 2.8.. Prøvde å sette alt på max nå, men likevel fikk jeg blå feilmeldings-skjerm ved 2150Mhz.. Kommer opp at det er funnet feil og pc skrur seg av pga sikkerhetsgrunner?? Endret 30. november 2005 av AnDtHo Lenke til kommentar
eternal Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 kan være så mangt. men prøv å klokk "nice and easy" så øker du spenningen etterhvert istedet. hvis tempen blir for høy kan det være mer spenning ikke hjelper. er et krysningspunkt her og med de spenningene der er ingen fare involvert. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 kan være så mangt. men prøv å klokk "nice and easy" så øker du spenningen etterhvert istedet. hvis tempen blir for høy kan det være mer spenning ikke hjelper. er et krysningspunkt her og med de spenningene der er ingen fare involvert. 5232134[/snapback] Tempen er ikke noe problem rundt 2100mhz ihvertfall.. ligger fortsatt mellom 35 og 40 grader.. Har nok kjøling, så det er ikke noe problem.. Skal prøve meg frem litt jeg.. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Jess.. Nå gir jeg opp.. Hver gang jeg greier å overklokke i easytune og får lagret så kommer denne feilmeldinga opp når jeg skrur av og på pcen.. Den resetter seg tilbake til normalt.. Det merkelige er at etter et klokk så står memory data raten til 266, når normale innstillinger er gjeldende står den på 333Mhz.. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 sikkert fordi den resetter seg til safe bios settings som den meldingen indikerer. er nok best om du får lagret endringene i bios ja... men et spørsmål; når du klokker med easytune; hva bruker du for å stabilitetsteste dette? at du er obs på at hvis maskinen går på en viss klokkefrekvens ikke er det samme som at den er stabil. kommer dette problemet selv om du bare klokker litt og resetter maskinen? Lenke til kommentar
caLitri Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Har du husket å Sette HT-link til 4x? Minnet bør stå på ddr266 hvis ddr333 er standard! da finner du først ut MAX stabil CPU clock. Så kan du prøve deg på minnet senere. et triks er jo selvfølgelig å å smekke ned multiplier, og FSB opp for å få opp Minne klokk! Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 sikkert fordi den resetter seg til safe bios settings som den meldingen indikerer. er nok best om du får lagret endringene i bios ja... men et spørsmål; når du klokker med easytune; hva bruker du for å stabilitetsteste dette? at du er obs på at hvis maskinen går på en viss klokkefrekvens ikke er det samme som at den er stabil. kommer dette problemet selv om du bare klokker litt og resetter maskinen? 5235764[/snapback] Jepp.. Kommer selvom det er bare et lite avvik fra original innstillinger.. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Kommer nok til å ta en stund før jeg får begynt å overklokke denne igjen.. La inn XP pro istad og nå finner den ikke nettverkskortet eller noenting her.. Så jeg har en del jobb før jeg i det hele tatt kan få pcen opp å gå, og ihvertfall klokke noe særlig.. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) calitri: er ikke HTT buss på Socket A. Tipset om å stille minnet på 266 mens du forsøker deg frem er forsåvidt et godt tips. driver til nettverkskortet finner du nok på produsentens hjemmesider under kortet ditt. ikke mist motet og husk etter en reinsallasjon av windows er det første du skal hive inn drivere til hovedkortet. deretter skjermkortdriver og andre drivere. sånt må du huske å gjøre klart før du formaterer, ellers kan det bli kjedelig. Endret 1. desember 2005 av eternal Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 calitri: er ikke HTT buss på Socket A. Tipset om å stille minnet på 266 mens du forsøker deg frem er forsåvidt et godt tips. driver til nettverkskortet finner du nok på produsentens hjemmesider under kortet ditt. ikke mist motet og husk etter en reinsallasjon av windows er det første du skal hive inn drivere til hovedkortet. deretter skjermkortdriver og andre drivere. sånt må du huske å gjøre klart før du formaterer, ellers kan det bli kjedelig. 5236497[/snapback] Hadde alt i orden.. Den finner bare ikke nettverkskortet.. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Feilen med nettverkskortet lå i BIOS, så nå er det i orden og vi er snart igang med overklokking igjen.. Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 24. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2005 (endret) Tenkte jeg skulle blåse litt liv i denne posten igjen.. Har gått til innkjøp av nye komponenter til pcen.. -ASUS A8N-E hovedkort -XFX Geforce 6800 GS 256MB pci-express Har ikke kjøpt prossessor enda da butikken var utsolgt for den jeg ville ha, AMD 64 @ 3800+ 2.4Mhz Høres dette brukendes ut? Har lest litt anmeldelser på skjermkortet og funnet ut at det er en av de beste i sin prisklasse.. Det holder lenge for meg.. Endret 24. desember 2005 av AnDtHo Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Juksetopic! Sopp Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Juksetopic! Sopp 5337616[/snapback] Hvorfor det? Forhåpentligvis så er det noen som gidder i bistå meg litt når jeg får det nye oppsettet.. Lenke til kommentar
Larsen0210 Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Det kan godt henne din multiplier er låst. Jeg hadde AMD athlon xp 2500+ som visst nok finnes i 2 varianter og min var den låste varianten Det kan hende det er slik på din også Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2006 Kjører nå AMD athlon 64 2.200Mhz på 2.450Mhz og det nye skjermkortet fungerer utmerket! Fikk 5897 poeng på 3Dmark05, 6000 poeng er neste mål.. Lenke til kommentar
Larsen0210 Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Kjører nå AMD athlon 64 2.200Mhz på 2.450Mhz og det nye skjermkortet fungerer utmerket! Fikk 5897 poeng på 3Dmark05, 6000 poeng er neste mål.. 5376093[/snapback] Kjøpte du 3700+ eller 3800+ ? Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 Kjører nå AMD athlon 64 2.200Mhz på 2.450Mhz og det nye skjermkortet fungerer utmerket! Fikk 5897 poeng på 3Dmark05, 6000 poeng er neste mål.. 5376093[/snapback] Kjøpte du 3700+ eller 3800+ ? 5378489[/snapback] 3700+ heter den.. Kjører normalt 2.2GHhz.. Lenke til kommentar
Larsen0210 Skrevet 4. januar 2006 Del Skrevet 4. januar 2006 Tenkt til å overklokke skjermkortet? Det er meget lettere enn å overklokke cpu Lenke til kommentar
<Andtho/> Skrevet 4. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2006 (endret) Tenkt til å overklokke skjermkortet? Det er meget lettere enn å overklokke cpu 5382318[/snapback] CPU er allerede overklokket til 2.420Mhz.. Har planer om å klokke kortet litt ja.. Hva får du på 3Dmark05 med oppsettet ditt? Endret 4. januar 2006 av AnDtHo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå