Gå til innhold

x2 3800 eller 4000?

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettes-xwByZdFZ

Hei!

Skal oppgradere pcn min, og trenger en ny Cpu. Valget står mellom x2 3800+ og 4000+. Pcn skal brukes til spilling, og generelt ganske tungt bruk. Hvilken av prossesorene bør jeg velge?

Håper på svar :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestillte ny pc fra komplett, og er rimelig sikker på AMD Athlon 64 4000+..

Eneste jeg kan komme på som støtter x2 er Elderscrolls 4: Oblivion som kommer i mars 2006 (som jeg klart skal ha), men det er også mange andre spill som ikke støtter denne typen prosessor.

Etter min mening litt tidlig å velge x2 som overall gaming cpu.

Endret av Istapp
Lenke til kommentar

mener siden du sier du skal bruke den til tunge oppgaver så burde du kjøpe X2 og lette på trykket til pcn og få fordelt oppgavene på to kjerner. på samme måte vis du skulle gjøre en jobb alene så hadde det tatt lengre tid an hvis du gjorde det med en venn. og så kan du klokke den til 2.4-2.6 komer ann på hvor heldig du er på begge kjernene

Lenke til kommentar
skal du først ha singel kjerne så burde do JA gå for opteron de klokker bra gir mer ytelse for penga ++

5216410[/snapback]

Hei,

Nei, han bør gå får Opteron i BEGGE tilfelene, både som singel og dobbel kjerne CPU.

Opteron er det beste valget per dagens dato.

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Jeg må si meg enig med Istapp; det er for tidlig med dobbelkjerne som gaming-cpu. Den dagen "alle" spill støtter det, så vil nok prosessoren være "foreldet", men jeg skal ikke si det 100% sikkert.

5211995[/snapback]

De koster ca like mye, så ingen av dem er et bedre kjøp egentlig. Når X2 3800+ er foreldet er iallefall 4000+ foreldet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...