madgringo Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hvis det er lignende tråd her på forumet så får dere stenge den her men, er det noen her som vet specsa til PS2, prosessorhastighet og liknende?? Har lurt på dette lenge nå så måååtte bare spørre Lenke til kommentar
ttt Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Elkjøp lister opp nokon specs på sine sider: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...m_specification Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hentet fra wikipedia: * CPU: 128 bit "Emotion Engine" clocked at 294 MHz (later versions 299 MHz), 10.5 million transistors o System Memory: 32 MB Direct Rambus or RDRAM (note that some computers use this type of RAM) o Memory Bus Bandwidth: 3.2 GB per second o Main processor: MIPS R5900 CPU core, 64 bit o Co-Processor: FPU (Floating Point Multiply Accumulator × 1, Floating Point Divider × 1) o Vector Units: VU0 and VU1 (Floating Point Multiply Accumulator × 9, Floating Point Divider × 1), 128 bit o Floating Point Performance: 6.2 GFLOPS o 3D CG Geometric Transformation: 66 million polygons per second (1) o Compressed Image Decoder: MPEG-2 o I/O Processor interconnection: Remote Procedure Call over a serial link, DMA controller for bulk transfer o Cache Memory: Instruction: 16KB, Data: 8KB + 16 KB (ScrP) * Graphics: "Graphics Synthesizer" clocked at 147 MHz o DRAM Bus bandwidth: 47.0GB per second o DRAM Bus width: 2560-bit o Pixel Configuration: RGB:Alpha:Z Buffer (24:8, 15:1 for RGB, 16, 24, or 32-bit Z buffer) o Maximum Polygon Rate: 75 million polygons per second (1) o Dedicated connection to: Main CPU and VU1 * Sound: "SPU1+SPU2" o Number of voices: 48 hardware channels of ADPCM on SPU2 plus software-mixed channels o Sampling Frequency: 44.1 kHz or 48 kHz (selectable) * I/O Processor o CPU Core: Original PlayStation CPU (MIPS R3000A clocked at 33.8 MHz or 37.5 MHz) o Sub Bus: 32 Bit o Connection to: SPU and CD/DVD controller. o Interface Types: 2 proprietary PlayStation controller ports, 2 proprietary Memory Card slots using MagicGate encryption, Expansion Bay (DEV9 or PCMCIA on early models) port for Network Adaptor, Modem and Hard Disk Drive, IEEE 1394 (2), Infrared remote control port (2), and 2 USB 1.1 ports with an OHCI-compatible controller. * Disc Media: DVD-ROM (CD-ROM compatible) with copy protection. 4.7GB capacity, a few are DVD-9 (8.5 GB) (1) Polygons per second under ideal circumstances (e.g. no texturing, lighting, or vertex colors applied). Some criticize these figures for being unrealistic, and not indicative of real-world performance. The true polygons per second figure with full textures, effects etc. is around 13 million. (2) IEEE 1394 removed in SCPH-50000 and later hardware versions, and Infrared remote port added. Vet ikke om alt stemmer. Ser litt snodig ut med så raskt minne på grafikkprosessoren i mine øyne. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Embedded DRAM (eDRAM), altså minne som er integrert i selve grafikk chipen eller på samme chip pakke med grafikk chipen som i Xbox360 sitt tilfelle. Dette brukes som et stort lynrask cache for framebufferet. 4MB i PS2 sitt tilfelle og 10MB på Xbox360. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå