Mobsan Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Er det mulig å sette opp et script som pinger på egendefinert port? Jeg har en server som ikke svarer på vanlig ping fordi ping blir stoppet i routeren. Jeg ønsker å pinge på port 80 eller 21, fordi de er åpne. Er dette mulig? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 funker det ikke med et vanlig pingprogram?? som Nmap f.eks. ellers kan du jo altids prøve å skrive telnet i cmd og skrive ip + port: xxx.xxx.xxx.xxx:21 eller 80 Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 icmp echo request har ikke noe med porter å gjøre. men det skal være mulig å måle latency med tcp så søk etter "tcp ping" "tping" "htping" og kanskje også hping og nmap som nevnt over. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 ping www.server.com 80 ping 192.168.0.69 21 ^^noe slikt? Stapp inn i cmd.exe Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 du kan ikke pinge porter med ping-kommandoen i cmd... jeg fikk det ikke til i hvertfall... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Nei, ser dårlig ut nå.. trodde det gikk, men tok feil.. bare kjør ping /? for å se mulige parametre, der ser jeg ikke noe om port. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå