kizzykazz Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Nei han har bare hatt 1 linse. Medfølgende standard sikkert. Eh, et sånt kamera som alle har hatt kan jeg si finner ikke det på google desverre.. Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Men bare sånn btw, så har fattern et gammelt Nikon kamera, 20 år ca, som ser helt fint ut men som ifølge han er ødelagd. Det fikk seg en smell sier han. Har rotet det fram igjen men mangler et lite batteri da, men det kan jeg skaffe. Men hadde vert kjekt om jeg/fagfolk kunne åpnet kameraet og kanskje funnet ut hva som er galt? Problemet er at bildene blir svarte.. =/ 5214785[/snapback] Hvis det er seinere/billigere enn F/F2, kan det fort være noe herk å reparere (jfr Fjellets post om F3!) , og en bør også vurdere realverdien på huset uansett tilstand. Blir neppe noen mangel på billige, gode, brukte filmhus framover.. Men objektivet kan du ta med deg til en forretning og prøve på en D50/D70. Det kan være interessant, og det kan godt hende det har overraskende bra optisk kvalitet. Treig autofokus gir ikke alltid nedtur heller. Kjempeutvalg i rimelige, gode, brukte (og i noen grad også nye) objektiver er et av argumentene for Nikon. Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hohoho! Er i samme situasjon sjøl, og jeg har vært Nikon-bruker i 35 år... Da er du nok etablert og i fast jobb for lenge siden... Da har du nok penger til å få deg et kamerasystem til... Det er gøyere med masse fotoutstyr enn penger i banken! Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hohoho! Er i samme situasjon sjøl, og jeg har vært Nikon-bruker i 35 år... Da er du nok etablert og i fast jobb for lenge siden... Da har du nok penger til å få deg et kamerasystem til... Det er gøyere med masse fotoutstyr enn penger i banken! 5214889[/snapback] "Etablert" betyr for de fleste at en har gjeld vettu Jeg har venta ut utviklinga på digital speilrefleks, og det var D200 som ga meg startskuddet for å begynne å plukke. Men så presenterer Olympus mye mer av et "no-nonsense" program både for kamerahus og objektiver, så jeg er veldig i tvil. Olympus' makro-objektiv + den bra kvaliteten på kit-linsene mv har _nesten_ vunnet meg over til E-500 framfor D50 - det skal være et knipsekamerahus i systemet uansett. Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Er ikke sikker på hvilket hus det er. Kan noen legge ut bilder av noen gamle så skal jeg se om jeg finner ut hvilket det er? Lenke til kommentar
SNratio Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Er ikke sikker på hvilket hus det er. Kan noen legge ut bilder av noen gamle så skal jeg se om jeg finner ut hvilket det er? 5215383[/snapback] Ta det heller med sammen med objektivet til en fotoforretning.. Objektivet kan evt selges brukt, hvis du går for E-500. For øvrig tror jeg det er greit å kjøpe et kamera og et par-tre linser en føler for uten dermed å "gifte seg" med systemet. Jeg har drevet litt undersøkelser på det som finnes av data om Nikon D200 og fotografering i dårlig lys +den nye zoom-linsa 18-200 m/bildestabilisator, og hadde ikke den kombinasjonen kosta over 20 000, hadde valget vært enkelt. Hvis D50 + den linsa havner omkring 12 000, skal jeg vurdere den. Men ellers tror jeg det blir E-500. på meg også. Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Er ikke sikker på hvilket hus det er. Kan noen legge ut bilder av noen gamle så skal jeg se om jeg finner ut hvilket det er? 5215383[/snapback] Her finner du mange nye og gamle Nikon-kamera; http://www.pbase.com/cameras/nikon Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Kom bare et fåtall av bilder opp=/ Sjekker mer i mårra Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Det var ikke bildet av kameraet på den siden desverre. Skal spørre fatter etterpå. Btw, funnet en god pakke til Olympus E-500 eller? Venter i spenning! Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) her er linken til hva de offisielle Olympus E-500-pakkene inneholder. http://www.olympus.no/consumer/dslr_E-500_Box_Contents.htm Du får sjekke litt i prisguiden og andre steder etter den tredje pakken. EDIT: (eller den fjerde) Endret 28. november 2005 av Det Skumle Fjellet Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 Den tredje pakken fann jeg til 6000 kr. Sjekket litt på kelkoo.no. Den fjerde pakken har jeg ikke søkt på enda. Skal ta en nærmere titt på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå