janfredrik Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hei. Jeg prøver å hjelpe en venn her, han vil sette på passord på det trådløse nettverket, men da må jo vi først koble oss inn. Har fra produsenten (SMC(2804WRB)) at ipen er 192.168.2.1, men jeg kommer meg ikke inn der.. Noen som vet? Lenke til kommentar
kryppe Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Du har altså kjøpt en trådløs ruter som du har koblet opp etter ngt ruteren? Står vel i manualen til SMC ruteren hva som er passordet? Ev. resette denne ? Enkleste oppsette, som jeg selv har gjort er å kjøre kabel fra ngt ruter til LAN port på trådløs ruter - slå av DHCP server på SMC og gi den en fast IP i ngt range, eks. 10.0.0.10 , subnetmaske og gateway. Slik at SMC fungerer som et aksesspunkt. Ellers så må du jo rute mellom to nett. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Problemet er ikke at jeg ikke har passordet, det er at jeg ikke kommer meg inn i routerinstillingene. Jeg skriver 192.168.2.1 som det står det er, men den finner ikke siden. Lenke til kommentar
pelle.c Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 run->cmd->ipconfig der står din ip, subnet og default gateway. gateway skal være det samme som routeren. prøv med denne ipen i en nettleser evt. telnet den om den støtter det. du kan jo også bare resette routeren din, så stiller den seg vel tilbake til fabrikkinstillinger. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 gateway er 10.0.0.1, men det går ikke. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 3. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2005 Ingen?http://14-tegn.com' target='_blank'> Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Prøv å resette SMC-routeren. Så kobler du deg rett på den, og ikke koble den til NTG. Da skal du kunne gå inn å konfigurere. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 (endret) Janfredrik, synes du det er vanskelig å bruke google?? http://www.cirt.net/cgi-bin/passwd.pl?method=showven&ven=SMC Product SMC2804WBR Version Method User ID admin Password smcadmin Level Administrator Notes :-) Endret 4. desember 2005 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 Ta den kabelen du har fra NGT modemet til SMC`en. Ta den ut av Lan porten den står i og sett den inn i WAN porten på routeren. Start så cmd og skriv ipconfig /renew Da skal du få gateway 192.168.2.1 Gå så inn med passordet du har fått fra elgen over her. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 Ta den kabelen du har fra NGT modemet til SMC`en. Ta den ut av Lan porten den står i og sett den inn i WAN porten på routeren. Start så cmd og skriv ipconfig /renew Da skal du få gateway 192.168.2.1 Gå så inn med passordet du har fått fra elgen over her. 5249168[/snapback] Takk, det hjalp Jeg lar bare den kablen fra modemet til routeren være i WAN porten jeg, det går vel bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå