Tobak30 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg har et problem med datamaskinen min. Bildet fryser etter en liten stund. Deretter stopper lyden etter å ha gått i loop i ca 1 minutt. Får ikke gjort noe. Problemene oppstår når jeg prøver å spille Halo eller spille av film eller åpne mapper. Jeg har en: AMD XP 2200+ 2*512MB Ram fra Geil Geforce 6600GT Fra Club 3d som er nylig innkjøpt 2 Hardisker: En på 40GB og en Samsung 200GB BenQ 19" LCD skjerm med DVI tilkobling. Windows ligger på Den lille hardisken. Problemene oppstod da jeg skiftet grafikk kort. Jeg har skiftet til den seneste grafikk drivern fra Nvidia. Dette førte til at det generelt tok litt lengre tid før datamskinen fryste seg. Hadde et Ati Radeon 9200SE kort før som ikke bydde på noen som helst problemer. Av og til etter at det har fryst seg så blinker skjermen noen ganger men bildet er fremdeles fryst. Så får jeg fram at det er noe galt med skjermdriveren eller problemer med visning av bildet på skjerm. Dette skjer ikke hele tiden. Andre ganger fryser den helt og holdent og nekter å gjøre noe som helst. Takker på forhånd for all hjelp jeg kan få. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hei, mulig du har en driverkonflikt , antar du har slettet ati i add/remove i kontrollpanel? prøv en oppstart i sikker modus ( hold F8 under oppstart ) gå så inn på C disken ( os) finn mappen merket ati og slett denne, restart , lykke til ! Lenke til kommentar
Tobak30 Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Tusen takk for svar. Har desverre glemt å av installere driverne til ATI. Skal gjøre det. Lenke til kommentar
Tobak30 Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Dette fungerte desverre ikke. Hva annet kan det være som er feil? Tok ut den ene minnemodulen min. Og da gikk den bedre en stund. Men nå er den tilbake i samme stralten. Den låser seg bare jeg når jeg forsøker å spille av film eller musikk. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 Prøv slette alle skjermkortdrivere igjen, nvidia driverne er i feil modus grunnet ati. legg så inn på nytt , lykke til ! Lenke til kommentar
Tobak30 Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Modus? Jeg ringte til amentio som jeg kjøpte skjermkortet av. De sa at det var en minne feil. Jeg har også fått en som er utdannet innen data til å se på datamaskinen. Han sa at det var noe med irc eller noe slikt. Den deler nemlig samme adresse som lydkort og usb enheter. Deaktiverte disse for å se om det hjalp. Men problemet er der fremdeles. aktiverte lydkort og usb enehet igjen. Han mente at det var 99% sjanse for at det var hardware feil. Men jeg vil jo prøve alle muligheter før jeg bytter kortet. Dermed lurer jeg på om det finns noen diagnose program som går an å bruke slik at amn kan se hvor feilen ligger. Lenke til kommentar
Tobak30 Skrevet 5. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2005 Kan vel ikke slette nvidia driveren? hva skal da drive skjermkortet mitt, sli at jeg får bilde? Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 adapteren og generell driver i windows, (det blir som når du har lagt inn win på nytt) Har du support cd til hk , legg inn de og på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå