Megnus Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg gleder meg veldig til neste generasjon kort kommer... F.eks G80 serien . Vil den slå Playstation 3 grafikk? Noen som vet? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) G71 brikken som skal kjøre i PS3 er vel ikke noe bedre enn GeForce 7800GTX 512MB. *edit* I hvertfall så opererer GTX kortet med en høyere frekvens på kjernen, men det er som sagt ikke alt her i verden.. Endret 25. november 2005 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 RSX som brikken heter er stort sett en G70 på 90nm prosess klokket til 550Mhz, samme som referanse klokken til 7800GTX 512MB. Men når man sammenligner konsoll og PC så blir det en del mer komplisert enn det. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 ok. Men hva gjør grafikken i de nye konsollene så mye bedre da? Eller er det bedre? Så det vil si at vi har noe super bra i vente med G80 eller R580? (tror jeg det var) Hvor finner jeg informasjon om de nye brikkene? Tusen takk for svare dere.. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Det som gjør grafikken på konsoll så bra er at spillprodusentene kan optimalisere spillet for akkurat det systemet som er i maskinen, uten at de trenger å kunne kjøres på andre systemer. Når alle har samme system er spillet laget "perfekt" for akkurat det oppsettet. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Så kjører konsollene max 30 fps. Mens på pc liker folk seg helst over 60-70... Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) F.eks G80 serien . Vil den slå Playstation 3 grafikk? Noen som vet? 5205977[/snapback] Helt sikkert. Men det hjelper jo fint lite når knapt nok 1 av 50 PC-spill er optimalisert for det siste nye innen grafikk... Endret 26. november 2005 av Doogle Lenke til kommentar
KickF Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg gleder meg veldig til neste generasjon kort kommer... F.eks G80 serien . Vil den slå Playstation 3 grafikk? Noen som vet? 5205977[/snapback] Vel spørsmålet slik eg ser det er når vi får sjå ein Cell CPU in ein PC ? 7-8 Cores pr CPU høres unektlig KULT ut .... Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg gleder meg veldig til neste generasjon kort kommer... F.eks G80 serien . Vil den slå Playstation 3 grafikk? Noen som vet? 5205977[/snapback] Vel spørsmålet slik eg ser det er når vi får sjå ein Cell CPU in ein PC ? 7-8 Cores pr CPU høres unektlig KULT ut .... 5208717[/snapback] Kommer ikke til å skje da Cell ikke er x86 kompatibel. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Men prosessoren har vel ikke så mye å si da? Jeg har en 3ghz og den jobber jo bare 50 til 70% av kapasiteten sin når jeg spiller. Det er jo skjermkortet som er det avgjørende når man kommer til saken.. Er det ikke? Lenke til kommentar
_BOFH_ Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Som det er sagt tidligere i tråden så er det ikke så enkelt å sammelikne konsoller og PCer. Hele arkitekturen er såpass forskjellig at det ikke er nok å se på kun CPU og GPU. Bussen(e) i systemet er helt annerledes bygd opp og aksess til minnet gjøres også ofte annerledes enn på en PC. I tillegg kommer selvsagt den fordelen at "driverene" til skjermkortet ikke må skrives for å være kompatibelt med alt av mulige og/eller umulige kombinasjoner av hardware som man jo kan skru sammen som man vil på en PC. Man har altså 100% kontroll på både OS og hardware. Da gjetter jeg på at man kan lage noen shortcuts som det ikke er mulig å lage når man skriver drivere for f.eks et 7800GTX. Og dersom CPUen din er 70% belastet kan det likevel hende at GPUen ikke jobber max heller - dette kan være pga høy latency / kollisjoner på bussen osv. Timing av RAM mot buss mm er det nok lettere å tune på en konsoll. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Ahh.. skjønner.. Lenke til kommentar
mar Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Jeg gleder meg veldig til neste generasjon kort kommer... F.eks G80 serien . Vil den slå Playstation 3 grafikk? Noen som vet? 5205977[/snapback] Vel spørsmålet slik eg ser det er når vi får sjå ein Cell CPU in ein PC ? 7-8 Cores pr CPU høres unektlig KULT ut .... 5208717[/snapback] Poenget er jo at det er snakk om en 3.2 GHz "in-order" kjerne, som vil være tregere enn dagens x86 prosessorer til det meste. I tillegg kommer 6 eller 7 (husker aldri det der) vektorlignende enheter. Dette er spesialiserte kjerner som ikke kan gjøre hve som helst, kan minne litt om GPU på et skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå