Beej80 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hei, håper noen kan gi meg litt tips og prosedyre her. (Og bare for å ha sagt det : Dette er IKKE et software-problem[/color=red]) Case : Lyn slår ned i telefonlinje, som da følger telenettet inn, gjennom en router, en switch og inn til mitt hovedkort (hk) som har et integrert nettverkskort. Resultat : Blåst nettverksdel, blåst USB, og muligens litt annet snacks. Greit, skaffer nytt hk. Installerer det. Reinstallerer Windows XP PRO. Installerer alle de nyeste drivere, og antivirus (Avast) og Kerio Personal firewall. Alt ser bra ut, men så dukker det et problem opp. Windows får blue screen of death ved tilfeldige tidspunkt. Jeg sjekket STOP koden som windows spyttet ut, og MS sier at dette er grunnet feil med minnet (RAM'en). Jeg laster så ned Memtest86, og kjører det. Finner den nette sum av 45,000 feil. Bestiller nytt minne, og i mellomtiden tar meg tid til å sjekke en og en av de 2 512 brikkene jeg har (TwinMos PC3200 DDR400, cl2.5). Finner feil på begge. Begynner å ane at det kanskje ikke er minnet som er feil. Men hvertfall i dag fikk jeg minnet, byttet ut det gamle, og joda... 1.6 mill!! feil. (Og da gadd jeg ikke kjøre testen lenger.) Altså. Minnet et bra. Det tar jeg for gitt akkurat nå, så får jeg heller revurdere det utsagnet senere. Jeg har da altså enten en problem med mitt nye HK (Gigabyte GA-7N400S-L). Eller cpu'en min, en AMD Athlon 3000+ XP. Jeg har ingen "reserve" cpu, og det er vel ikke akkurat så lett å oppdrive en. Er det noen som har noen tanker og ideer om hvordan jeg kan få sjekket hva som er galt ? HK eller cpu ? Jeg har det gamle hk'et, og det booter. Men det er jo ikke akkurat stabilt, vil jeg påstå. Hardware : AMD Athlon XP 3000+ Gigabyte GA-7N400S-L Motherboard (nForce2 chipset) Point of View gForce3 Ti4200XP 128Mb TwinMos PC3200 DDR400 cl2.5, Kit 1024MB, 2x512. 3 stk hdd'er og 2 dvdspiller/brennere. Mvh Beej80 Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Dobbeltpost (forumhikke) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0entry5209815 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg