Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Routeren krangler, hvilken ny velger jeg?

Anbefalte innlegg

Hei.

I det siste har jeg mistet internettforbindelsen stadig oftere under nedlasting av 50-100MB data (hjemmeside backup). Må da slå av/på både modem og router. Jeg har Telenor ADSL PPPoE tilkobling med Alcatel Speed Touch Home modem, og en Corega Bar-SD router med to PC'er tilkoblet med kabel. Kobler jeg kun den ene PC'n opp direkte mot modemet, ser det ut til å gå bedre.

Modemet er vel også tvilsomt, får muligens nytt fra Telenor. Telenor har sjekket hos seg og finner ingen systemfeil der.

Har sett på en router hos komplett.no, SMC Barricade Broadband Router m/ 4P switch, USB/parallell print server som ser tilforlatelig ut, link her. Den har i tillegg printserver (USB/parallell) slik at printeren kan kobles til routeren og ikke bare på den ene PC'n.

Er det noen som kjenner denne roteren og kan anbefale den? Er den vanskelig å sette opp? Grei bruksanvisning?

Lars H.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ca samme problem med min 3com office connect router. Endte med at jeg kasta hele driten og kasta noe HW inn i en trekasse og slang inn linux, vips, fjellstabil router :)

De aller fleste routere er lette å sette opp, så jeg tror ikke du skal få noen problemer med det. Den routern du linker til ser helt grei ut for hjemmebruk den, tror ikke det er all verdens forskjell mellom de forskjellige merkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...