Jtand Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Hvis jeg bruker en splitter blir hastigheten bare litt over 500 kbps når jeg har linje på 2500 kbps. Dette skjer også selvom jeg ikke har telefon koblet til splitteren. Kobler jeg modemkabelen direkte i telefonuttaket får jeg normal hastighet. Det virker nesten som at det er splitteren som er flaskehalsen, selv om jeg ikke kan skjønne det helt. Har ingen andre telefoner tilkoblet. Hva er galt? Endret 25. november 2005 av Jtand Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Lån en venn, funker den så er det den. Ellers så er splitteren gåen. Eller du bruker dårlige kabler når du kobler inn splitteren. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Muligens litt usakelig, men 500 av 2500 er 1/5! Ikke 1/4 Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Skal splitteren ligge der...? Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 (endret) ...... Eller der? Endret 25. november 2005 av Jtand Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Alternativ 2 er riktig. Splitteren skal kobles inn før alt annet av telefoner etc. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Alternativ 2 er korrekt. Dersom du plustelig får mye lavere hastighet ved å koble gjennom splitter i forhold til å koble rett i inntaket, så tyder det veldig sterket på at splitter er defekt. Splittere blir er generellt sett ømfintlige for skader. Spør du din ISP så får du sansynligvis tilsendt en ny en. I væreste tilfelle koster de ikke mye å kjøpe hos de fleste teleforetninger. -Stigma Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Jeg hadde svært lav hastighet til å begynne med da jeg hadde ADSL fra SmartCall ASA i Trondheim for et år tilbake. Fikk ca 800 kbps ned uten trafikk ut. Om jeg lastet opp i mere enn 40-50 kbps sank nedlastningshastigheten til under 200 kbps. Så kom det en grei mann og byttet splitter og jeg fikk 2500/640 kbps no problemo. Ring til leverandøren din og hør om de kan sende deg ny splitter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå