Nickname Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Ok, hva er egentlig forskjellen? De har noe på Clas Ohlson som de har tilbud på. står verken multimeter eller voltmeter på de produktene. Jeg trodde man kunne måle både volt og amp. osv med disse apparatene. Noen som kan hjelpe meg litt :smile: Lenke til kommentar
thaniel Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Vet ikke helt hva du spør om her, men for å definere det enkelt for deg: Et Amperemeter måler ampere i kretsen du måler. Et Ohm-meter måler motstanden over et komponent eller en del av en krets. Et kapasitansmeter måler kapasitansen over en kondensator. Et voltmeter måler spenningen (volt) over et komponent eller en del av en krets/hele kretsen. Et multimeter inneholder alle disse funksjonene, pluss noen ganger litt til, eller ikke alle disse. Det vanligste, og det du stort sett alltid vil finne i et multimeter er amperemeter og voltmeter og ohm meter. Lord Thaniel ------------------------- I remember, a time so distant it chould have been a lifetime ago, a place so far away it chould be another galaxy, I woke up.... Lenke til kommentar
scar Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 et volt meter måler kun volt alså spenning, de måler både veksel og like spenning ac,dc et multimeter kan måle spenning og strøm (amp)de måler også motstand (ohm) de kan også ofte teste transistorer. _________________ Desktop-scar: windows XP + FreeBSD 4,6 Laptop-klepto: Windows 2000 + FreeBSD 4,6 (ZNOTE 3001) Filserver-balder:FreeBSD 4,6 Server-eXXXor:FreeBSD 4,5 [ Denne Melding var redigert av: scar på 2002-08-31 01:15 ] Lenke til kommentar
Destro Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 et Multimeter kan du bruke i flere samenghenger. det er et multi vertøy :wink: Menst et voltmeter mener jeg kan bare måle volten/spenningen ikke noe mere. etter det som jeg vet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå