nree Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Finnes det ett script som gjør at man kan redigere sider online? altså en slags WYSIWYG editor online. Jeg tenker da på, logge inn på en side, velge hva side man vil redigere, redigere siden og trykke ok. Finnes dette? EDIT: Nytt problem, les mitt siste innlegg! Endret 15. april 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Prøv denne: <?php session_start(); if ($_SESSION['LoggedIn']) { $LoggedIn=true; } else { $LoggedIn=false; } if ($LoggedIn) { $file = $_GET['file']; $innhold = file_get_contents($file); $this_file = basename($_SERVER['PHP_SELF']); if (!isset($file)) { if ($handle = opendir('.')) { while (false !== ($fil = readdir($handle))) { if ($fil != "." && $fil != "..") { echo "<a href=\"$this_file?file=$fil\">$fil</a><br />\r\n"; } } } closedir($handle); } else if ($_GET['step'] == "1") { $handle = fopen($file, "w"); fwrite($handle, $_POST['text']); fclose($handle); echo "Fullført!"; } else { ?> <form action="<?= $this_file."?step=1&".$_SERVER['QUERY_STRING'] ?>" method="post"> <textarea name="text" rows="20" cols="70"><?= $innhold ?></textarea><br /> <input type="submit" value="Lagre!" /> </form> <?php } //start om du ikke er logget inn } else { echo <<< end <p>Du må logge inn</p> end; } ?> </body> </html> Er bare og endre SESSION så er det bare og logge inn og redigere. Endret 25. november 2005 av stianiquniez Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) stianiquines: Får ikke wysiwyg editor av det scriptet. Det er vel helst det som er problemet. Har ingen erfaringer med wysiwyg online editorer, men Sjekk disse: Solmetra: Google Finner mye på hotscripts også: Hotscripts search for WYSIWYG Editor i php Også lager du en login, og bruker et av disse scriptene til å editere filer. EDIT: SOLMETRA vriket bra Endret 25. november 2005 av kakkle Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 hva er wysiwyg ? Nei men den editoren lar deg redigere html, php og hva du vil endre online. Funker meget pent =P Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 hva er wysiwyg ? Nei men den editoren lar deg redigere html, php og hva du vil endre online. Funker meget pent =P Lenke til kommentar
nree Skrevet 25. november 2005 Forfatter Del Skrevet 25. november 2005 Jaja, men jeg får se.. Søsteren min var litt irritert på at hun måtte laste opp til ftp osv. så hun vil ha en løsning hvor hun enkelt kan endre og redigere på siden sin. ( http://smaaen.cjb.net ) Lenke til kommentar
christt Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 htmlarea er en editor som er fin. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 hva er wysiwyg ? 5206238[/snapback] WYSIWYG = What You See Is What You Get F.eks. Frontpage og Dreamweaver er wysiwyg editorer... Lenke til kommentar
nree Skrevet 14. april 2006 Forfatter Del Skrevet 14. april 2006 (endret) Prøv denne: <?php session_start(); if ($_SESSION['LoggedIn']) { $LoggedIn=true; } else { $LoggedIn=false; } if ($LoggedIn) { $file = $_GET['file']; $innhold = file_get_contents($file); $this_file = basename($_SERVER['PHP_SELF']); if (!isset($file)) { if ($handle = opendir('.')) { while (false !== ($fil = readdir($handle))) { if ($fil != "." && $fil != "..") { echo "<a href=\"$this_file?file=$fil\">$fil</a><br />\r\n"; } } } closedir($handle); } else if ($_GET['step'] == "1") { $handle = fopen($file, "w"); fwrite($handle, $_POST['text']); fclose($handle); echo "Fullført!"; } else { ?> <form action="<?= $this_file."?step=1&".$_SERVER['QUERY_STRING'] ?>" method="post"> <textarea name="text" rows="20" cols="70"><?= $innhold ?></textarea><br /> <input type="submit" value="Lagre!" /> </form> <?php } //start om du ikke er logget inn } else { echo <<< end <p>Du må logge inn</p> end; } ?> </body> </html> Er bare og endre SESSION så er det bare og logge inn og redigere. 5205913[/snapback] Hadde bruk for ett slikt script nå.. Men, ser ikke ut til å funke det der? Når jeg trykker på en fil (link) kommer det bare en blank side opp.... I kildekode til den blanke siden ligger: <form action="test.php?step=1&file=test.php" method="post"> <textarea name="text" rows="20" cols="70"><?php session_start(); if ($_SESSION['LoggedIn']) { $LoggedIn=true; } else { $LoggedIn=false; } if ($LoggedIn) { $file = $_GET['file']; $innhold = file_get_contents($file); $this_file = basename($_SERVER['PHP_SELF']); if (!isset($file)) { if ($handle = opendir('.')) { while (false !== ($fil = readdir($handle))) { if ($fil != "." && $fil != "..") { echo "<a href=\"$this_file?file=$fil\">$fil</a><br />\r\n"; } } } closedir($handle); } else if ($_GET['step'] == "1") { $handle = fopen($file, "w"); fwrite($handle, $_POST['text']); fclose($handle); echo "Fullført!"; } else { ?> <form action="<?= $this_file."?step=1&".$_SERVER['QUERY_STRING'] ?>" method="post"> <textarea name="text" rows="20" cols="70"><?= $innhold ?></textarea><br /> <input type="submit" value="Lagre!" /> </form> <?php } //start om du ikke er logget inn } else { echo <<< end <p>Du må logge inn</p> end; } ?> </body> </html></textarea><br /> <input type="submit" value="Lagre!" /> </form> </body> </html> Edit: la til info Funka 1/2 når jeg la til <html> <body>.. Ser nå innhold, men, får ikke skrevet noe i feltet? Endret 14. april 2006 av goggen90 Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 anbefaler ikke å implementere wysiwyg editorer, med mindre det er ytters nødvendig. mest pga. kode kvaliteten. ikke engang dreamweaver eller frontpage klarer å lage skikkelig kode... det jeg ville ha gjort er å lage en BB code motor, og hvis du vil, med live preview, laga i ajax (veldig enkelt med prototype.js). Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Det er jo megasimpelt å lage preview, wysiwyg og for den saks skyld. Det som hadde vært fett hadde vært en parser som lagde skikkelig kode ut av de elendige kodene som kommer ut. Lenke til kommentar
nree Skrevet 15. april 2006 Forfatter Del Skrevet 15. april 2006 Spør ikke lengre om en wysiwyg editor Les Edit i første post! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 anbefaler ikke å implementere wysiwyg editorer, med mindre det er ytters nødvendig. mest pga. kode kvaliteten. ikke engang dreamweaver eller frontpage klarer å lage skikkelig kode... det jeg ville ha gjort er å lage en BB code motor, og hvis du vil, med live preview, laga i ajax (veldig enkelt med prototype.js). 5922613[/snapback] Frontpage? Greit nok, men Dreamweaver? Ta deg sammen. Dreamweaver lager så godt som ren html-kode, iallfall sist jeg prøvde den. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Dreamweaver skriver jo valid xhtml strict uten problemer, det er verre med frontpage Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Jeg skulle gjerne hatt en VELDIG simple WYSIWYG-Editor. Kun med fet, kursiv, url, img og lister. Må virke i alle browsere. Noen som vet om noen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå