Woilef Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Hei, Jeg har en Asus W5A laptop (den hvite) som jeg desverre har klart og få en skade på. Rammen rundt Lcd skjermen innvendig har fått flere sprekker øverst i høyre hjørnet. Ellers fungerer pcen helt utmerket. De jeg altså da er ute etter her er kun denne plastrammen. Jeg har kontaktet kundeservice i danmark, og de var mindre behjelpelige. Jeg fikk beskjed om at det ville ta 14-18 dager og det ville koste 200 euro. Jeg er helt avhengig av pcen gjennom jobben så og sende den inn er helt uaktuelt. Jeg spurte de om det var mulig og kun få tilsendt dette plastdekselet men det var ikke mulig fikk jeg høre. Altså det jeg lurer på: Er det noen som vet om noen overhodet som har service i Norge på Asus, og som evt har en slik del fra feks en defekt skjerm liggende? Eventuelt noen som vet hvor jeg kan bestille denne? Vi har selv kyndige folk på jobben til og montere så dette er ikke noe problem. Setter STOR pris på alle svar. Endret 25. november 2005 av Woilef Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hør med Infocare.no Ellers er det nok service i Irland eller noe. Lenke til kommentar
Woilef Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Har snakket med både hatelco og infocare og de hadde kun acer... Lenke til kommentar
Authority Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 skriv til Asus i flere land, bl. a hovedkontoret i taiwan og etterspør denne delen. Du skal se du får den tilsent til en langt rimeligere pris enn 200 euro. Lenke til kommentar
Paragrafrytteren Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 (endret) ASUS har ingen organisasjon i Norge, ASUS Nordic holder til i Kista i Sverige, mens all service foregår i Emmen i Nederland. Dersom reparasjonen er en garantisak har du maskinen tilbake innen 7 dager. En annen sak er at ASUS krever €110 bare for å se på den hvis det er du selv som har forårsaket skaden, og da garanterer de ikke for at du har den tilbake innen en uke heller. Endret 26. november 2005 av Paragrafrytteren Lenke til kommentar
Woilef Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Er nok meg selv som har forårsaket skaden, eller dvs har ikke sett eller gjort noe med den, men disse sprekkene dukket plutselig opp en dag. Plast sprekker vel som kjent ikke av seg selv, selv om det kanskje var en tanke dårlig kvalitet på akkurat denne... Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Asus Nordic kan nås på telefon 23 16 26 82 (svarer på svensk tror jeg). Lenke til kommentar
Woilef Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Snakket med asus nordic og de sa at maskinen måtte sendes inn, og at det tok tid og kostett, som nevnt over er det forholdsvis uaktuelt og sende vekk pcen for så lang tid til den prisen. Svarte btw på dansk og var vel hva man kan kalle mindre service-minded... Lenke til kommentar
Woilef Skrevet 6. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) Fikk en ny mail fra asus: Heisann! Jeg har sjekket opp med sjefene her, og jeg har dessverre dårlige nyheter til deg! Vi selger ikke denne typen deler til slutt-kunder, og vi kan heller ikke tillate denne formen for "self-service", da vi ikke har noen som helst mulighet til å sjekke om det er korrekt utført i forhold til garanti osv. Jeg beklager disse dårlige nyhetene. Eneste mulighet er derfor å sende inn maskinen for å få den reparert... Så der kommer jeg ingen vei, har i tillegg vært i kontakt med www.hoco.no altså Ødegaard og de har enda ikke svart... Noen som vet noe mer her? Det kan feks være verksteder som har fåretatt bytte av lcd og har bare den liknende osv... Endret 7. desember 2005 av Woilef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå