hanseen Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Heisann!! Har nylig kjøpt meg pc. Har koplet til alle delene, men får ikke kontakt med pc`skjermen!! Veldig irriterende. Noen som har noen gode råd for hva som kan ha skjedd her.. Noe jeg bør prøve ut, kople fra eller til? Trenger din hjelp!! Her er delene jeg har: 1 A7V333 Mainboard Socket-A VIA KT333 Audio USB2.0 UDMA133 1 512MB PC-266 Memory 512MB PC-266 DDR Original PC2100 1 70SB006002012 Soundcard SB Live! Player 5.1 Bulk 1 WD800JB Harddisk 80.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 8MB Cache 1 AX2000DMT3C CPU Athlon XP 2000 1.667GHz Socket-A 266FSB Tray 1 MS8870/G4 TI4200TD-128 VGA-Card Geforce 4 TI4200 128MB AGP TV-Out DVI Retail Setter stor pris på deres hjelp... Vennlig hilsen Øystein.... Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Hei! Hvis du ikke får noen kontakt med skjermen og vet at du har plassert alle ledninger riktig, presset kortet godt nok ned i AGP slot'n(som jeg renger med at du har gjort) kan det tyde på et defekt skjermkort. Test med et hvilket som helst annet AGP eller PCI skjermkort, du sikkert har liggende eller får lånt av en kompis. Hvis det andre skjermkortet funker fint ville jeg tatt en telefonsamtale med der du kjøpte kortet og få sendt det tilbake slik at du får nytt. Det kan også hende noen av "pinnene" som sitter på skjermkablen har brukket eller blitt bøyd, hvis de har blitt bøyd bruker du en kniv eller noe for å rette den opp! Du kan også prøve med en annen skjerm. Håper du får fikset det! _________________ Mvh. Simen Bakke [ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-08-31 01:16 ] Lenke til kommentar
steinih Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Det kan oxo være at du har en defekt skjerm! Men det vel mer trolig at skjerkortet er defekt. Hvis du har mulighet kan du jo sjekke ved å enten teste et annet skjerkort i mskinen ev. med en annen skjerm. Du er sikker på at maskinen booter da? /steinih :smile: Lenke til kommentar
covah Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Det samme skjer ofte dersom feks RAM eller CPU er defekt eller satt i feil. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Hører du at windows booter, men uten bilde? I så fall er det nok kabeln eller skjermen. Om du hører noe obskur piping er det ram eller skjermkort som ikke sitter ordentlig i. Om maskina slår seg av igjen rett etter at du har slått den på er det CPUen det er noe galt med. Lenke til kommentar
hanseen Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Har testet skjermkortet mitt på en annen pc, og det fungerte fint. Jeg testet det andre skjermkortet på min pc, og det funket heller ikke. Skjermkabelen funker fint. Hører ingen pipelyder. Skjermen står bare i standby. Har skiftet plass på ram-brikken, og samme problemet oppstod. Noen flere råd?? :smile: Hilsen Øystein. Lenke til kommentar
hanseen Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Har testet skjermkortet mitt på en annen pc, og det fungerte fint. Jeg testet det andre skjermkortet på min pc, og det funket heller ikke. Skjermkabelen funker fint. Hører ingen pipelyder. Skjermen står bare i standby. Har skiftet plass på ram-brikken, og samme problemet oppstod. Noen flere råd?? :smile: Hilsen Øystein. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå