Gå til innhold

Det ultimate objektivet for nybegynneren?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp gått til innkjøp av Canon EOS 350d som dere kan lese om på en annen tråd, men nå er det objektiv jeg er på jakt etter. Jeg må rett å slett ha det ultimate objektivet til kameraet mitt. Siden lommeboka ikke akkurat er feit for tiden, serlig etter innkjøp av kamera, er jeg på jakt etter et godt allround objektiv som kan brukes til det meste og som ikke koster skjorta. Jeg vil gjerne ha noe med mere zoom og som er litt mer robust enn kit-linsa. Jeg tar alle slags bilder, men liker spesiellt macrofotografering og landskapsfotografering. Synes også det er morsomt å ta bilder av dyr hvis jeg får sjansen. Finnes det et slikt objektiv for maks 3000,-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon EF-S 17-85 mm f/4-5,6 IS USM finnes for 5168kr og er jo et veldig praktisk allround-objektiv. Det er også det videste av alle linser med IS, noe som gjør at det er enkelt å håndholde i mørke omgivelser selv om laveste blender bare er 4 (på 17mm). Også ser det jo stilig ut og :) Prisen og lysstyrken er dog det de fleste klager på, men hvis du har 5k liggende, så er dette et ganske så unikt objektiv med tanke dets egenskaper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...