Lubb1 Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Er det noen her som kan si meg hvordan jeg skjuler diskene for brukere med Windows 2000 server? Jeg skal ha det sånn at de kun ser sitt "hjemmeområde" Lenke til kommentar
erlend_oyen Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Går utifra at det er en TS server du skal skjule stasjoner fra min datamaskin, Dette gjøres enkelt under group policy, foreks. om du har en OU med brukerene som ikke skal få "SE" stasjonene A,C,D så gjør du dette ved å oprette en ny policy på OU'en de aktuelle brukerne ligger i..Du finner denne policyen under User configuration/Windows components/administrative templates/windows explorer...hide this drives, and prevent accsess to this drives.. For mere informasjon om sikring av 2k og 2k3 terminalservere se: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;278295 Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Någe det sama eg lure på... Jobber litt på skulen her.. Og det nettet og maskiner blir herpa nesten kvar dag, så eg har litt jobb Kjører windows 2000 server, så lurte eg om det gjekk an og korleis gjer sånn at brukerane (elevane) bare fekk tillgang til internett, office, div andre små prog og elevserveren (feller lagring). Helst på ein litt enkel måte.. Bruker mest linux så eg er ikkje heilt inni windows 2000.. Lenke til kommentar
erlend_oyen Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Hei! Det kommer litt an på hva slags OS det er på maskinen, er det et blanet nett med 98,2k og xp eller er det et rent 2k&xp nettverk? Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 det er klienter med win 98 og 2000. Lenke til kommentar
erlend_oyen Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 På windows 2000 maskinen kan du jo bruke group policy, blir litt verre med 98 maskinen.. Det finnes selvsagt 3 parts verktøy som gjør dette på en enkel måte men disse koster noen kroner, på jobben benytter vi et produkt som heter Powerfuse, vi benytter det på en terminal server farm, men det er ikke noe i veien for å kjøre det på "frittstående" maskiner.. for mere info om Powerfuse ta en titt på RES Powerfuse Lisensprisene for skoler er langt hyggeligere en for en privat bedrift Commaxx kan sikkert være behjelpelige med priser hvis det skulle bli aktuelt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå