Gå til innhold

Får ikke installert de fleste programmer

bleidd

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg ikke fått installert de fleste .exe-filer. Har prøvd å skru av antivirus og brannmur uten at det hjelper.

Installasjonsprogrammene blir bare liggende i Task Manager uten å gjøre noe mer av seg. Jeg ser at prosessen er der, men installasjonen starter ikke. Har nå prøvd med 8-10 programmer.

Det som er merkelig, er at jeg prøvde å installere Monkey Island 4, og det gikk helt fint.

Var det kanskje fordi det spillet brukte "sin egen" installer? Kan det være min Windows Installer som er ødelagt på en måte?

Jeg har et Asus s754 med en A64 3000+ og 1GB Corsair. Kjører Win XP Pro (engelsk). Har aldri hatt/sett det samme problemet før. Og ja, maskinen er restartet mange ganger ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde det nå. Hjalp ikke.

Ironisk nok heter filen "WindowsInstaller-KB893803-v2-x86.exe", altså en .exe-fil.

Noe annet jeg kan prøve..?

Edit: jeg fikk altså til å legge inn den nye WindowsInstaller'en, men problemet er der enda.

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar

Etter en hel del sjekking vet jeg nå en ting sikkert: alle programmer som bruker sin egen installer går helt fint. Men når Windows sin installer skal brukes, skjer det ingenting. Som før, bare en liten prosess (programmet som forsøkes installert) som blir liggende i task manager.

Hadde problemer med å installere Pro Evolution Soccer 5 for en stund siden, og etter MYE leting på nettet fant jeg ut at man kan starte installeren "manuelt". Funket fint den gangen.

Hvis jeg manuelt går inn og fyrer den opp når jeg prøver å installere noe nå, blir den også bare liggende i task manager. Har forøvrig 3 versjoner av den, og de ligger her:

C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\10\Intel 32

C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\9\Intel 32

C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\8\Intel 32

Det hjalp altså ikke i det hele tatt å oppdatere MSI, som foreslått over her. Er en formattering eneste utvei, mon tro..?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette er FAEN meg helt utrolig. Nå har jeg sittet her i 6 timer; reinstallert Windows (en ANNEN variant) og program etter program. Så skjer det akkurat det samme. Programmer kan ikke installeres, prosessen bare ligger og lusker i task manager.

Det andre problemet jeg hadde samtidig kom da også tilbake: maskinen vil ikke skru seg av eller restarte uten at det gjøres med bryterne på maskinen.

Finner ikke noe av virus eller spyware.

Sist var det engelsk Win XP Pro. Denne gangen norsk.

Hvorfor, å HVORFOR meg!?!? ARGH!

Redigert: ok, har roet meg nå. Begynte på nytt, og unngikk programmene rundt der det skar seg. Lurer på om det var en Matroska-codec (mkvinst_b93.exe) som var siste installerte fil sist.

Noen som vet om en god, komplett codec-pakke? Jeg vet jeg bare kan bruke VLC Player i stedet, men jeg har et annet favorittprogram..

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg har endelig funnet løsningen på alle mine problemer: NOD32 og/eller Outpost.

De så på installering av nye programmer/spill som "farlige" exe-filer for eksempel, og stoppet prosessene. Fikk problemer med shutdown av Windows og mye, mye mer. Disse problemene er helt borte nå, bare fordi jeg kvittet meg med Outpost og NOD32, som jeg har brukt i nøyaktig to år.

Det var ikke nok å "skru av" disse programmene, de måtte avinstalleres helt.

Merkelig at slikt skal skje, men når det skjer etter flere formatteringer, er det jo åpenbart produkter som ikke passer meg.

Nå kjører jeg foreløpig med gratisversjonene av AVG og Kerio, så vil tiden vise hvordan det går..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...