ion Skrevet 30. august 2002 Del Skrevet 30. august 2002 Er litt usikker på om denne posten kommer i rett kategori, men tar sjansen... Jeg planlegger å bygge meg ny maskin. Har noen få brukbare komponenter fra før, bla. mus, 17" skjerm, grei nok brenner og en 80 gb harddisk. Maskinen skal brukes til en del spilling pluss diverse annet, bildebehandling og kanskje videoredigering osv. Maskinen bør generelt sett være relativt brukbar en god stund framover. Her er en liste over komponenter som jeg ser som aktuelle: * Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in * AMD Athlon XP2000+ * NEC Diskettstasjon 3,5" 1,44MB FD1231H * Asus A7V8X/LAN/SATA hovedkort Socket A * Creative Høyttaler Sound Works Digital - Subwoofer med to monitorer * Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Grønt - Kabinett m/340W DX-01GN-D P4 / AMD * DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5 * Logitech Deluxe Access Keyboard PS/2 * MSI AGP GeForce4 Ti4200 128MB DDR * EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager Socket A (Viftetype: Papst 612 N/2GM) * Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM (8mb cache) * EKL PAPST Kabinett Vifte 80x80x25mm (12db - 33m3 pr. t.) Hva tror dere? Noen konkrete tips? Lenke til kommentar
felzius Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 La bare merke til skjermkortet... Styr unna det, det er av de mest bråkete kortene.. kjøp abit eller asus istedet.. Lenke til kommentar
ion Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Fint at du tipset meg om akkurat det. Kom dermed selv på at støy har en del å si, skal ha maskinen på omtrent hele tiden og ønsker ikke mye plagsom støy. Noen andre komponenter dere mener kan lage unødvendig mye støy? Lenke til kommentar
Mowgli Skrevet 31. august 2002 Del Skrevet 31. august 2002 Viften m/kulelager bråker litt mer en en uten kulelager. Disse koster mer, men skal være stille. Se på en silent viking cpu vifte. Lenke til kommentar
ion Skrevet 31. august 2002 Forfatter Del Skrevet 31. august 2002 Har bestemt meg for å gå for "Asus V8420 GeForce4 Ti4200 128MB DDR" når det gjelder skjermkort. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre med CPU-kjøler. Fikk tips her om Silent Viking. Vil det være veldig stor forskjell angående støy mellom den og "EKL PAPST CPU-Vifte m/kulelager Socket A" ( http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&ac...p=23188&AvdID=1 ) som jeg opprinnelig hadde på lista mi? Er fortsatt glad for kommentarer på mitt valg av komponenter. *gledersegtildenstorebestillingsdagen* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå