Gå til innhold

Hvilken slange er best

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stay clear!

Push-in nipler krever rett og slett en viss stivhet i slangene. Tetningen i slike nipler består av en O-ring, som klemmer mot utsiden av slangen.

Bruker du for myke slanger i slike nipler, risikerer du lekkasje!!

*Det er visst på tide å legge ut Del 2 i vannkjølingsguiden*......

Lenke til kommentar

Okei...For jeg bruker noen slanger jeg kjøpte på komplett tror jeg..De er kjempe stive og er nesten umulige å få bøyd...Men jeg har brukt noen albuer jeg kjøpte på microplex for å få bøyd de til..Så det virker nå, men jeg vil gjerne ha noen myke slanger..

Men jeg har jo tenkt på å bytte ut vannkjølinga mi etterhvert så vet ikke helt hva jeg skal gjøre...

Men en kompis kjøpte et waterchill sett for ikke så lenge siden og han fikk med noen slanger som var myke og fine...Mener det var waterchill slange..Men de koster jo 49,- meteren på komplett....

Men jeg fant noen slanger på denne linken: http://www.3dfxcool.no/product_info.php?cP...roducts_id=1108

Noen som har noe info om de? Hvordan de er til å bøye og slikt?

Takker

Endret av Mogge_
Lenke til kommentar
Hva er det som er så jævlig bra med silikon slanger ?  :hmm:

Må jo kunne forsvare merkostnaden i å investere i slike slanger ikke sant  ;)

5221025[/snapback]

Sprø Skrue om hans teori om PVC-slanger, som kan begynne å lekke ved bruk av slangeklemmer. Den er ganske fin og rettferdiggjør prisen... ;) (Erte litt på Skrue)

Det er jo:

- Elastisitet - de vil vare evig, aldri tørke ut og kan dras over nipler som er 25-30% større i diameter

- Rryddigere - da du slipper bruken av slangeklemmer

- Skrytefaktor

Minuset må være at de er både dyre og 'styggere' enn mange andre slanger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...