Kvaster Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Hei, Noen som har tips på hvilken slange jeg skal kjøpe? har tidligere brukt TYGON fra netconnection, men der er det jo ikke mulig å bestille nå. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Silikonslanger er vel regnet som å være de beste.. Får dem på TESS blandt annet. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 ligger det TESS i fr.stad? Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Ja, TESS skal visst ha butikk i Fredrikstad. Se her. Silikonslanger er best, ja. Jeg bruker PVC slanger fra biltema, er veldig fornøyd med de. Men gå for silikon, de er best. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Bruker selv PVC fra Clas Ohlson (som er samme som fra biltema?), men har og silikon liggende her. Skal brukes neste gang jeg setter opp vannkjølinga i kabinettet så jeg får akkurate lengder. Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 hvor får man tak i silicon slanger? har forsøkt diverse nettbutikker uten hell... eller finnes det andre stoffer som er ok i forhold til prisen? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 Som sagt så har tess slike, om det fins i nærheten.. Lenke til kommentar
gEnEsis_AiX Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 såg det om tess, men spørsmålet er om det er andre, og så hvem? Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Noen som har bilde av de silikon slangene de selger på TESS? Hvordan er prisen på de pr. meter? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Noen som har bilde av de silikon slangene de selger på TESS? Hvordan er prisen på de pr. meter? 5209292[/snapback] Har ikke kamera, men de er litt gulaktige. Koster rimlig mye, 100-150kr pr. meter Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Mine er ikke gule. Matt hvitfarge (ikke gj.siktige). Tror det er rundt 150kr/m inkl. mva ja.. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Her kan du kjøpe silikonslange: http://www.dunlophiflex.no/ Men de koster endel, som ManagHead allerede har nevnt. Men jeg synes samtidig at du gså bør vurdere Primoflex-slangene hos http://coolnsilent.no/ De har en helt annen pris, og er nesten like fleksible som silikonslanger! Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Jeg har et waterchill sett med push fit nippler og lurer på om det finnes noen myke 10mm utside slanger? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Stay clear! Push-in nipler krever rett og slett en viss stivhet i slangene. Tetningen i slike nipler består av en O-ring, som klemmer mot utsiden av slangen. Bruker du for myke slanger i slike nipler, risikerer du lekkasje!! *Det er visst på tide å legge ut Del 2 i vannkjølingsguiden*...... Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) Okei...For jeg bruker noen slanger jeg kjøpte på komplett tror jeg..De er kjempe stive og er nesten umulige å få bøyd...Men jeg har brukt noen albuer jeg kjøpte på microplex for å få bøyd de til..Så det virker nå, men jeg vil gjerne ha noen myke slanger.. Men jeg har jo tenkt på å bytte ut vannkjølinga mi etterhvert så vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Men en kompis kjøpte et waterchill sett for ikke så lenge siden og han fikk med noen slanger som var myke og fine...Mener det var waterchill slange..Men de koster jo 49,- meteren på komplett.... Men jeg fant noen slanger på denne linken: http://www.3dfxcool.no/product_info.php?cP...roducts_id=1108 Noen som har noe info om de? Hvordan de er til å bøye og slikt? Takker Endret 27. november 2005 av Mogge_ Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 49kr/m var da ikke så mye? Men kan og anbefale pcv slangene som de ha rpå biltema og clas ohlson, der koster det kanskje 50kr for 5m elns.. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Det er kanksje ikke mye da jeg tenker meg om..hehe Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Hva er det som er så jævlig bra med silikon slanger ? Må jo kunne forsvare merkostnaden i å investere i slike slanger ikke sant Endret 28. november 2005 av idleman_2 Lenke til kommentar
Myron Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Hva er det som er så jævlig bra med silikon slanger ? Må jo kunne forsvare merkostnaden i å investere i slike slanger ikke sant 5221025[/snapback] Sprø Skrue om hans teori om PVC-slanger, som kan begynne å lekke ved bruk av slangeklemmer. Den er ganske fin og rettferdiggjør prisen... (Erte litt på Skrue) Det er jo: - Elastisitet - de vil vare evig, aldri tørke ut og kan dras over nipler som er 25-30% større i diameter - Rryddigere - da du slipper bruken av slangeklemmer - Skrytefaktor Minuset må være at de er både dyre og 'styggere' enn mange andre slanger. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Er det en skrytefaktor at de er styggere da kanskje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå